DIVENDRES, 29/03/2024 | 10:36 h
  • Campanya donació sang a Abrera 19-11-20

Abrera #ets imprescindible! Aquest dijous 19 de novembre de vine a donar sang a la Casa de Cultura!

16/11/2020

El proper dijous 19 de novembre tindrà lloc una nova campanya de donació de sang a Abrera, sota el lema "#ets imprescindible, vine a donar sang". Des de l'Ajuntament d'Abrera, juntament amb l'Àrea de Promoció de la Donació del Banc de Sang i Teixits, impulsem una nova campanya de donació de sang al municipi per tal que els veïns i veïnes s'apropin i facin les seves donacions. El Banc de Sang ha extremat les mesures de prevenció i seguretat a l’hora de donar sang per adaptar-se a l’estat d’alarma per la Covid-19. Apunta't i vine a donar sang a Abrera!

La unitat mòbil del Banc de Sang i Teixits s'instal·larà a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17) el proper dijous 19 de novembre de 10.00 h a 14.00 h del matí i a la tarda de 17.00 h a 21.00 h. Per apuntar-te només t’has d’adreçar al web del Banc de Sang (fent clic aquí).

Des del Banc de Sang i Teixits recorden que aquest tipus d'iniciatives són importants per tal que les reserves de sang i teixits augmentin, ja que durant l'estiu s'acostuma a donar una baixada de les donacions, tot i que la donació de sang és necessària i indispensable pels centres hospitalaris.

Mesures preventives enfront la Covid-19

El Banc de Sang ha extremat les mesures de prevenció i seguretat a l’hora de donar sang per adaptar-se a l’estat d’alarma per la Covid-19. Els i les donants disposen de gel esterilitzant en arribar a l’espai, han de guardar una distància mínima d’ 1,5 m amb la resta de persones i tenen un bolígraf d’un sol ús per emplenar el qüestionari, entre d’altres.

Així, les persones que s'adrecin el proper dijous 19 de novembre a la Casa de Cultura d'Abrera a donar sang hauran de tenir en compte les següents mesures:

• Reservar hora a donarsang.gencat.cat per evitar aglomeracions
  • Mantenir en tot moment la distància de seguretat establerta
  • Només arribar, us heu de rentar les mans
  • Portar sempre la mascareta posada
  • Podeu omplir el qüestionari des de casa al web donarsang.gencat.cat/formulari o fer-lo amb un bolígraf d’un sol ús

Els i les donants han de tenir entre 18 i 70 anys, pesar més de 50 quilograms i trobar-se bé de salut. Les dones poden donar sang un màxim de tres vegades l'any, mentre que els homes un màxim de quatre i entre donació i donació ha de passar un mínim de dos mesos. Com a mesura de seguretat, abans de la donació, es fa una entrevista mèdica en què es mira la pressió del donant i el nivell d'hemoglobina.

IMPORTANT! Les persones que hagin patit Covid-19 o hagin estat en contacte amb algú que l'ha patit, haurà d'esperar un mes per poder donar.

A Abrera tornem a donar sang, #etsimprescindible!

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ