DIJOUS, 28/03/2024 | 10:18 h
  • Aquest estiu, cap incendi! A continuació us oferim diferents consells i mesures de protecció per evitar els incendis forestals al nostre municipi

Us oferim diferents consells i mesures de protecció per evitar els incendis forestals al nostre municipi

28/8/2020

Aquest estiu, cap incendi! A causa de les altes temperatures, pròpies de l'època de ple estiu en la que ens trobem, s'eleva el risc de patir un incendi. Per aquest motiu des de l’Ajuntament d’Abrera oferim a tota la ciutadania un seguit de consells i mesures per a la prevenció i autoprotecció envers els incendis forestals.

Des de l’Ajuntament d’Abrera volem recordar a tots els veïns i veïnes del municipi algunes mesures i consells per prevenir la indeguda propagació de foc, així com l'obligatorietat de les mesures de prevenció que estaran vigents fins al dijous 15 d’octubre.

Consells preventius:

Des del departament de Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera us fem arribar diferents consells d’autoprotecció contra incendis forestals:

• No llenceu burilles enceses ni llumins, ni caminant ni per la finestra del cotxe.
  • No llanceu coets, petards, focs d'artifici, globus (com fanalets) o altres artefactes que continguin foc en zones de perill, ni que sigui a camp ras, ni en terrenys agrícoles ni, sobretot, en barris i urbanitzacions envoltades per bosc.
  • No utilitzeu barbacoes que no estiguin autoritzades. Recordeu que han de ser d'obra i amb mata guspires.
  • Les cremes de residus al jardí estan prohibides, cal portar-los a l'abocador o triturar-los, i en faran compost.
  • No deixeu mai escombraries ni deixalles al bosc. Utilitzeu els serveis de recollida i els contenidors adients.
  • Elimineu les branques que toquin la façana i allunyeu de la casa les reserves de llenya.
  • Tingueu a punt eines bàsiques contra incendis (mànegues, destrals) i alguna reserva d'aigua.
  • En situació d'emergència seguiu les informacions i les indicacions de les autoritats. Informeu-vos a través dels mitjans de comunicació social (emissores de ràdio, televisió, web, Twitter, etc.).
  • Recordeu, si necessiteu ajut durant l'emergència, truqueu al 112.

Si l'incendi arriba a casa vostra:

• Truqueu al 112 i seguiu en tot cas les indicacions de les autoritats.
  • Si us fan desallotjar, tanqueu els interruptors de la llum i del gas, agafeu allò imprescindible (documentació, diners i medicaments) i marxeu on us diguin els serveis de seguretat.
  • Si el foc envolta la casa, refugieu-vos a dins, tanqueu portes i finestres i tapeu qualsevol forat.
  • Ompliu d'aigua la banyera i les piques, ruixeu d'aigua les portes i les finestres i col·loqueu tovalloles molles sota les portes.
  • Tanqueu tots els subministraments de combustible i protegiu-vos amb roba de cotó o de llana. Si hi ha molt de fum, deixeu els llums encesos i respireu arran de terra.

Si l'incendi us sorprèn al bosc o a camp obert:

• Si un incendi us sorprèn a camp obert, allunyeu-vos-en en direcció oposada al vent i, si podeu, entreu en zona ja cremada.
  • Mulleu un mocador i tapeu-vos la cara per evitar el fum. No us refugieu en pous ni en coves. A prop del mar o de rius, acosteu-vos a l'aigua i, si cal, fiqueu-vos a dins.
  • Si sou al cotxe, atureu-vos en un lloc protegit, tanqueu les portes i les finestres i atureu la ventilació del vehicle.
  • Enceneu els fars perquè us puguin trobar enmig del fum.

Podeu consultar el llistat complet de consells d’autoprotecció davant d’incendis forestals fent clic aquí.

Mantenim actiu el Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals 2020 (PVI)

El divendres 12 de juny passat vam encetar el nou Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals 2020 (PVI), que es mantindrà actiu fins al dilluns 31 d'agost (82 dies en total). Compta amb la presència de diferents informadors que cobreixen les hores de màxim perill forestal. La unitat que s'encarrega de la vigilància a Abrera és la denominada U-2.

Els objectius principals del PVI són els següents:

• Evitar l'inici dels incendis forestals a través de la dissuasió i la informació a la població.
  • Establir les eines i estratègies necessàries per a l'anticipació a l'inici i propagació d'un incendi forestal
  • Detectar els incendis forestals al més ràpidament possible.
  • Col·laborar amb els dispositius de prevenció i extinció d'altres institucions.

Des de l'Ajuntament d'Abrera treballem amb la Diputació de Barcelona i l'ADF el Route per dur a terme el Pla de Vigilància Forestal (PVI). A més, els voluntaris i voluntàries de Protecció Civil del nostre municipi col·laboren activament realitzant tasques de vigilància.

Per a més informació sobre tots els consells per prevenir els incendis forestals així com del PVI d'enguany, podeu contactar amb l'Àrea de seguretat ciutadana:

Protecció Civil d'Abrera

C. Tarragona, 2 (Av. Sant Hilari)
T. 93 770 03 25
Tècnic responsable del servei
Jesús Lazo

lazooj@abrera.cat

També podeu dirigir-vos al web del Departament d’Interior de la Generalitat, fent clic aquí.

Un any més des de l’Ajuntament d’Abrera apel·lem a la responsabilitat i el civisme de la població per combatre un dels perills més importants derivats de l’estiu: els incendis forestals. Moltes gràcies!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ