DIJOUS, 28/03/2024 | 23:24 h
  • PAES
  • Dia de l'Autoconsumidor 2020

Commemorem la Setmana Europea de l’Energia Sostenible i el Dia de l'Autoconsumidor

22/6/2020

Conscienciar i sensibilitzar la població amb actuacions i activitats al voltant de l’eficiència energètica, les energies renovables i el paper clau de la ciutadania en la transició energètica. Aquest és l’objectiu de la Setmana Europea de l’Energia Sostenible, que té lloc del 22 al 26 de juny. Des de l'Ajuntament d'Abrera ens adherim un any més a aquesta commemoració, que està organitzada per la Comissió Europea.

Abrera amb el medi ambient! L’Institut Català de l’Energia promou una sèrie d’activitats i coordina les organitzades per altres entitats i institucions en el marc de la Setmana Europea de l'Energia Sostenible. A l' adherir-nos a la campanya, des de l’Ajuntament d’Abrera ens comprometem a difondre les accions organitzades.

Enguany la Setmana de l'Energia 2020 serà amb iniciatives virtuals a causa de l'emergència sanitària originada per la Covid-19.

En un context d’emergència climàtica i en el marc de la crisi sanitària mundial, és més necessari que mai que avancem amb determinació en la transició energètica cap a un nou model energètic net, sostenible, descarbonitzat, distribuït i democràtic. Ara, les persones tenim la clau per capgirar la situació a través de la participació i la implicació en la gestió de l’energia que utilitzem en el nostre dia a dia.

Al web de l'ICAEN (fent clic aquí) ens expliquen què podem fer per estalviar energia a casa.

A través del web de la Diputació de Barcelona (consulteu-la clicant aquí) hi ha tota una sèrie de recursos virtuals. Podeu fer els challenges des de casa (Vull un món de colors, Construïm una cuina solar i Estalviem energia a casa), participar en l'Escape Room 'Sea Rise Level: el nivell del mar està pujant', visitar les exposicions virtuals (Treballem per una Energia Sostenible i Actuem amb Energia) o podeu fer els següents jocs educatius:

• L’ús de l’energia a casa (ruleta de paraules)
  • Efectes de l’ús de l’energia (mots encreuats)
  • El test renovables o no renovables
  • La sopa de lletres Busca les energies renovables
  • El Memory Estalvi d’energia
  • El joc interactiu Repensem pobles i ciutats

També s’organitzen una sèrie de webinars (tallers en directe) que es poden veure al canal de youtube amb temes com 'Que puc fer jo davant l'emergència climàtica?', 'Com estalviar amb el meu rebut elèctric domèstic', 'Aprèn a estalviar amb l'ús assenyat de l'energia i dels aparells eficients', 'Biomassa', 'L'energia sostenible de proximitat', etc. Els recursos en directe s'organitzen durant tot el mes, no només la setmana del 22 al 28 de juny.

25 de juny, Dia de l'Autoconsumidor

El proper dijous 25 de juny i dins la Setmana Europea de l’Energia Sostenible se celebra el Dia de l’Autoconsumidor. El lema d’aquesta jornada virtual és 'Quina és la teva energia?' i té com a principal objectiu formar els futurs autoconsumidors i fer reflexionar entorn de l’energia als qui ja ho són.

La jornada està organitzada per l’Associació Nacional d’Autoconsumidors i des de l’Ajuntament d’Abrera col·laborem mitjançant la seva difusió. El programa de la jornada serà el següent:

• 18.00 a 18.10 h - Benvinguda a càrrec de Francesc Mauri, meteoròleg i presentador
  • 18.10 a 18.30 h - L’ABC de l’autoconsum residencial amb Lluís Cusí, coordinador de l’ANA
  • 18.30 a 18.45 h - L’experiència dels autoconsumidors que comptarà amb persones que practiquen l’autoconsum fotovoltaic
  • 18.45 a 18.55 h - L’èxit en l’administració pública amb Marta Oliver, Tècnica de Sostenibilitat i Medi Ambient de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
  • 18.55 a 19.30 h - Torn de preguntes

La trobada es realitzarà mitjançant la plataforma Zoom i els enllaços d'accés són els següents:

• Enllaç per registrar-se:

• Enllaç per poder entrar el mateix dia de la trobada:

Us animem que us connecteu i commemoreu la Setmana Europea de l'Energia Sostenible i el Dia de l'Autoconsumidor!