DIVENDRES, 29/03/2024 | 07:45 h
  • Reforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadania

+ 3

A Abrera, les persones són primer! Informem les nostres famílies de la tramitació de l'ingrés mínim vital a partir del dilluns 15 de juny

5/6/2020

Des de l'Ajuntament d'Abrera fem difusió de la guia que ha elaborat el Govern espanyol sobre els canals per sol·licitar ingrés mínim vital (IMV), una renda mínima d’inserció dirigida a les llars que ingressen menys de 462 euros al mes. L'ajut es podrà sol·licitar a partir del dilluns 15 de juny de forma telemàtica a través de la seu electrònica de la Seguretat Social i també a través del nostre departament d'Acció Social.

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat les condicions per poder rebre aquesta renda, en la qual es tenen en compte els ingressos declarats l'any 2019 o establint una mitjana dels mesos del 2020 per tal de no excloure els sol·licitants que han perdut els seus ingressos per la pandèmia de coronavirus.

A més, s'ha editat una Guia sobre els canals per sol·licitar l'ingrés mínim vital que podeu consultar a la part inferior d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

L'objectiu de l'ingrés mínim vital (IMV) és lluitar contra la vulnerabilitat econòmica, que genera desigualtat, maca d'oportunitats i incertesa en la vida de la ciutadania, fets que s'han agreujat especialment a causa de la crisi sanitària de la covid-19.

Qui pot sol·licitar l'ingrés mínim vital?

• Persones amb residència legal i efectiva a Espanya com a mínim un any interromput (excepte en situacions de víctimes de violència de gènere, tracta amb finalitat d'explotació sexual i víctimes, més enllà de la seva situació administrativa).
  • Una única persona de 23 a 65 anys per llar o major d'edat si té fills a càrrec seu, amb ingressos totals inferiors a 5.538 euros un adult o a 12.184 euros si són més adults a càrrec o hi ha més de tres fills.
  • Amb patrimoni inferior a tres vegades la renda garantida (excloent l'habitatge habitual).
  • S'ha d'estar inscrit com a demandant d’ocupació, si no es treballa. Quan es trobi feina, s’exclourà part del salari del càlcul de la prestació.

¿Quina és la quantia?

• Depèn de la situació familiar del sol·licitant i si percep en paral·lel un salari o no. La base mínima per a una persona sense cap ingrés ni patrimoni i sense familiars a càrrec serà de 462 euros mensuals. La prestació màxima la percebria una persona en la mateixa situació a nivell d’ingressos, però amb cinc o més integrants sense ingressos en la unitat familiar, i la seva quantia seria de 1.015 euros mensuals. La Seguretat Social ha habilitat un ventall de 14 categories per a les diferents particularitats.
  • En cas que el sol·licitant tingui altres ingressos, aquesta renda mínima modularà els ingressos, respectant els mínims establerts. És a dir, si una persona només ingressa 200 euros en un mes, l’Estat aportarà 262 euros més per arribar a aquests 462 euros mensuals.
  • Es cobrarà cada mes en 12 pagues.
  • Podeu consultar si compliu els requisits per accedir a l'ingrés mínim vital fent clic aquí.

¿És compatible amb una feina?

• Sí, l’ingrés mínim vital és compatible amb ingressos laborals i contempla incentius perquè els potencials beneficiaris no vegin més rendible rebutjar una ocupació per la por de deixar de percebre part de la prestació.

¿Com es pot sol·licitar?

• Per presentar la sol·licitud, els ciutadans s'hauran de dirigir preferentment a la seu electrònica de la Seguretat Social a partir del dilluns 15 de juny. Podeu accedir-hi fent clic aquí. També es pot fer a través del telèfon 900 20 22 22.
  • Per qualsevol dubte, consulteu amb el nostre Servei d'Acció Social a través del telèfon 93 770 29 11 o a través del correu electrònic s.socials.abrera@abrera.cat.

Reforcem el nostre departament d'Acció Social

Els serveis essencials que oferim des de l’Ajuntament s’han intensificat amb la declaració de l’Estat d’Alarma originat pel coronavirus SARS-COV-2 i, sobretot donant prioritat a totes aquelles persones que necessiten suport per cobrir les necessitats més bàsiques.

La nostra principal voluntat és fer que s’apliquin totes les mesures possibles i necessàries per tal que tots els nostres veïns i veïnes puguin restar a les seves llars sense que els manqui l’imprescindible.

Per això, des de l'Ajuntament d'Abrera hem dissenyat i organitzat els Serveis a les Persones perquè puguin oferir a tots els col·lectius d’Abrera tots els recursos, eines i activitats que facin més fàcil aquesta situació tan excepcional i extraordinària per tothom. Podeu consultar tota la informació fent clic aquí.

A Abrera, les persones són primer!

• Consulteu totes les informacions referents a la crisi sanitària de la Covid-19 a Abrera fent clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!