DIVENDRES, 29/03/2024 | 14:52 h
  • Ens adherim a la XXI Setmana Sense Fum amb el lema "Desconnecta't de la cigarreta, endollat a la vida" i us animem a fer l'enquesta online sobre el tabac!
  • Setmana Sense Fum 2020

25/5/2020

Des de l'Ajuntament d'Abrera, un any més, participem a la XXI Setmana Sense Fum, que se celebra del 25 al 31 de maig de 2020, amb el lema "Desconnecta't de la cigarreta, endollat a la vida". Al Centre d’Atenció Primària del nucli urbà d’Abrera disposem d'un professional format en deshabituació tabàquica que pot ajudar a totes aquelles persones que vulguin deixar de fumar. En aquests moments, i donada l'excepcionalitat orginada per la crisi sanitària del coronovarius, s'està estudiant com adaptar aquestes visites que properament, podrien realitzar-se a través de videoconferècia.  Per a més informació podeu trucar al telèfon 93 770 25 61.

Trobareu la informació referent al Programa d'Atenció Primària Sense Fum fent clic aquí i als enllaços i documents que trobareu al final d'aquesta pàgina.

El  consum de tabac mata 10.000 persones cada any a Catalunya, i malgrat que la Covid-19 ha afectat la nostra vida en molts aspectes, continua sent important l'abordatge d'aquesta temàtica, adaptant-nos a la nova realitat

Webinar de l'AECC sobre el tabac

El proper dijous 28 de maig l'AECC organitza el webinar 'Tabaco, un problema sanitario y social' amb l'objectiu d'apropar-nos a les patologies més comuns associades al tabaquisme, podeu consultar tota la informació fent clic aquí.

Es parlarà de malalties respiratòries associades al consum de tabac i de com en cas de patir un càncer de pulmó el avenços influeixen en la supervivència i finalment es parlarà de recursos per deixar de fumar.

Webinar de l'Institut Català d'Oncologia

I el pròxim dijous 4 de juny, la Unitat de Control del Tabac de l'Institut Català d'Oncologia, Centre Col·laborador de l'OMS per al Control del Tabac, organitza el webinar "Enredando en tiempos de COVID: interferencias de la industria tabaquera" també com a part de la celabració de la setmana mundial sense tabac. El webinar és gratuït, i per participar us heu d'inscriure a través del següent enllaç (feu clic aquí).

IMPORTAT: Un cop fet el registre veureu una pàgina web amb l'adreça URL per seguir el webinar. Guardeu la pàgina o anoteu la URL per fer-la servir el dia del webinar.

Programa:

Las tácticas de la industria tabaquera para interferir en el control del tabaco.

Armando Peruga, investigador del Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge, L'Hospitalet de Llobregat; Profesor de la Universidad del Desarollo, Santiago, Chile.

Informaciones engañosas sobre tabaco y COVID en los medios de comunicación.

Núria Jar, periodista científica, colaboradora de RAC1, La Vanguardia i TV3, Barcelona.

Uso de redes sociales por la industria tabaquera en tiempos de COVID.

Juan Miguel Rey-Pino, profesor titular de Marketing Social, Universidad de Granada, Granada.

Moderen:

Cristina Martínez y Esteve Fernández, Institut Català d'Oncologia; Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge; Univeristat de Barcelona; L'Hospitalet de Llobregat.

Objectiu de la Setmana Sense Fum

La Setmana Sense Fum té com a objectiu sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se en el consum de tabac, abandonar-lo i poder gaudir d'un ambient lliure de fum. És una iniciativa de la Sociedad Española de Medicina Familiar y Comunitària (semFYC) i CAMFiC a Catalunya, que durant els últims anys ha organitzat el Programa Atenció Primària Sense Fum a Catalunya.

Aquest any, 2020, es vol dirigir el lema dirigir el lema "Desconnecta't de la cigarreta, endollat a la vida" a la població jove, a la prevenció de l'inici del tabac, especialment amb les altres formes de fumar (cigarretes electròniques, catximba/xixa, cigarretes fetes a mà, etc). Per escollir el lema d’aquest any 2020, es va organitzar un concurs obert a tots els estudiants de la facultat de Comunicació de 3r i 4t, de les Universitats de Catalunya, i els membres de l'organització de la Setmana Sense Fum en van seleccionar el guanyador

Què penses sobre el tabaquisme? Participa a l'enquesta online

Per aquest motiu, des de l'Ajuntament d'Abrera us animem a fer l'enquesta online que estarà activa fins al 25 de maig, adreçada a persones majors de 14 anys. Podeu accedir-hi fent clic aquí. L'objectiu d'aquesta enquesta és conèixer el consum i l‘opinió de la població general en temes d’actualitat sobre tabaquisme.

Amb la informació recollida es realitzarà un informe que es farà públic abans de començar la Setmana Sense Fum que enguany es celebrarà del 25 al 31 de maig de 2020.

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

Canals Comunicació Ajuntament d'Abrera faldó notícies.jpg