DIMARTS, 16/04/2024 | 23:53 h
  • Passem a la Fase 0 avançada de la desescalada del pla de desconfinament per la prevenció i contenció del coronavirus

ACTUALITZACIÓ/ Passem a la Fase 0 avançada (0,5) de la desescalada del pla de desconfinament per la prevenció i contenció del coronavirus

18/5/2020

A partir d'avui, dilluns 18 de maig, a Abrera passem a la Fase 0 avançada (0,5) de la desescalada del pla de desconfinament per la pandèmia del coronavirus, juntament amb la resta de municipis que formem part de l'àmbit Metropolità Sud de la Regió Sanitària Barcelona (excepte l'Alt Penedès i el Garraf, que passen a la Fase 1). Des de l'Ajuntament d'Abrera fem una crida a la ciutadania per seguir amb responsabilitat i civisme les mesures higièniques i sanitàries per la prevenió i contenció del coronavirus. Moltes gràcies a totes i tots!

En l'entrevista d'aquest diumenge a Ràdio Abrera, el nostre alcalde, Jesús Naharro, ha parlat de la fase 0 avançada de la desescalada en la qual Abrera entra a partir d'avui dilluns 18 de maig. Naharro ha destacat que aquesta fase avançada “és un alliberament respecte el que hi teníem com a fase 0, hem pujat un grau. No arribem a la fase 1 però en aquesta nova fase tenim una mica més de llibertat de moviment, però s’han de respectar sempre les mesures i garanties sanitàries”.

Mesures de la Fase 0 avançada:

• Es mantenen les franges horàries per passejar i fer esport:
    • De 6 h a 10 h i de 20 h a 23 h poden sortir les persones majors de 14 anys i menors de 70 per practicar esport de forma individual dins el municipi, i per passejar acompanyades d'una persona amb la qual es convisqui una hora i a un quilòmetre del domicili.
    • De 10 h a 12 h i de 19 h a 20 h poden sortir a passejar les persones majors de 70 anys i persones dependents acompanyades d'una persona cuidadora una vegada al dia, durant una hora i a un quilòmetre del domicili.
    • De 12 h a 19 h poden sortir els menors de fins a 14 anys durant una hora al dia, acompanyats d'un adult del nucli familiar, i a un quilòmetre del domicili.
  • Els comerços i serveis de menys de 400 m2 podran obrir sense cita prèvia i complint estrictes mesures de seguretat i limitacions en l'aforament.
  • Es podrà participar en activitats de culte, amb un terç de la capacitat de l'aforament; en el cas dels funerals i vetlles, es limitarà a un màxim de 15 persones a l'aire lliure i de 10 en un recinte tancat.
  • La biblioteca també podrà obrir per oferir servei de préstec i retorn de llibres. Us informarem properament!
  • Els centres escolars podran obrir per feines administratives, i per desinfectar-los.

En canvi, a la Fase 0 avançada no es permet la mobilitat fóra del municipi que no estigui justificada. Tampoc no obriran les terrasses dels bars i no es permetran les reunions de grups de persones, amics i familiars

Fase 0 avançada (0,5)

Des de l'Ajuntament, però, continuem treballant en altres aspectes que es podran aplicar en fases més avançades com l'obertura de les terrasses per parts dels comerços i per això s'ha fet el marcatge per ampliar l'espai dedicat a les terrasses i com a mesura econòmica d’impuls no cobrarà la taxa d’ocupació de la via pública als comerços, i també actuacions de posada a punt d'altres equipaments com les piscines o els centres escolars entre d'altres.

Consulteu totes les informacions referents a la crisi sanitària de la Covid-19 a Abrera fent clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ