DISSABTE, 31/07/2021 | 04:06 h

• Avís pluja 27-04-20

El Servei Meteorològic activa un avís per fortes pluges que aquesta tarda pot afectar Abrera

27/4/2020

El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat un avís per fortes pluges que durant la tarda d'avui dilluns 27 d'abril poden afectar el nostre municipi. Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil demanem a la ciutadania extremar les mesures de protecció. Recomanem no sortir de casa si no és imprescindible i reduir al màxim els desplaçaments permesos.

Per aquesta tarda es preveuen precipitacions que podrien deixar 20 litres per metre quadrat en 30 minuts, i xàfecs que podrien anar acompanyats de tempesta i, localment, de calamarsa o pedra.

Per aquest motiu, des de l'Ajuntament d'Abrera demanem molta precaució a les persones que hagin de sortir al carrer durant aquesta tarda. En tot cas, recomanem no sortir de casa si no és imprescindible i reduir al màxim els desplaçaments permesos.

Si hi ha precipitacions importants quan sou dins de casa:

• No baixeu a les zones inundables de casa vostra com poden ser el soterrani, el garatge, etc. Quedeu-vos a les zones altes.
  • No deixeu fora objectes o mobles que l'aigua pugui arrossegar.
  • Tanqueu portes i finestres i obtureu totes les escletxes possibles.
  • Poseu els animals domèstics, els aliments, l'aigua potable, els documents importants, els objectes de valor i, sobre tot, els productes perillosos (com ara verí per a les rates, dissolvents, etc.) en llocs alts i protegits.
  • Si se us està inundant la casa, desconnecteu l'interruptor general de l'electricitat.
  • Si a l'edifici on us trobeu, no hi esteu segurs, sortiu-ne, tanqueu la porta i dirigiu-vos a punts alts de la zona.

Per a les persones que han de sortir de casa, recomanem extremar la precaució en la mobilitat a les carreteres i carrers, especialment a prop de rieres i rius, passos soterrats i zones inundables. Recomanem no sortir de casa si no és imprescindible i reduir al màxim els desplaçaments permesos.

Per a qualsevol emergència el telèfon al que s'ha de trucar és el 112 i també es pot contactar amb la Policia Local d'Abrera al 93 770 09 81.