DIMARTS, 16/04/2024 | 13:12 h
  • protection-4977334_1920
  • Els i les menors de 14 anys poden sortir al carrer a partir de demà diumenge acompanyats d'una persona adulta durant 1 hora
  • Sortida n@ns des del diumenge 26 d'abril

25/4/2020

Des de demà diumenge, 26 d'abril, els i les nenes menors de 14 anys podran sortir al carrer durant 1 hora acompanyats d'una persona adulta responsable, segons ha publicat aquest matí el Boletín Oficial del Estado. Amb aquesta mesura es pretén cuidar la salut i el benestar de les nenes i nens per minvar les possibles consecuències negatives del confinament, decretat a mitjans del mes de març, per la prevenció i contenció del coronavirus. Des de l'Ajuntament d'Abrera fem una crida al civisme i al sentit comú de la ciutadania perquè els nostres nens i nenes puguin gaudir dels beneficis de la merescuda sortida diària amb seguretat. Perquè puguin passejar en un entorn segur, des de l'Ajuntament hem intensificat les tasques de desinfecció de la via pública, entre d'altres mesures.

Els nens i les nenes podran sortir al carrer a passejar amb els següents condicionats:

• Durant 1 hora, entre les 9 h i les 21 h, evitant les hores punta.
  • Fins a 3 menors amb 1 persona adulta responsable (progenitor/a, tutor/a, persones amb qui convisquin al domicili i persones a càrrec amb autorització).
  • Fins a 1 Km. del domicili.
  • Es podrà circular per qualsevol via o espai d'ús públic (inclosos espais naturals i zones verdes autoritzades). No es permès l'accés a espais infantils públics, ja que els parcs continuen tancats.
  • Durant el passeig diari s'han de seguir les mesures de prevenció i higiene per la prevenció de la COVID-19, com mantenir una distància interpersonal amb tercers mínima de dos metres. La persona adulta serà la responsable del compliment de les normes.
  • Els nens i nenes que presentin símptomes com febre o estiguin en aïllament domiciliari a causa d'un diagnòstic per la Covid-19, o que es troben en període de quarantena domiciliària, hauran de continuar a casa.

Recordem que pel que fa als menors, amb edats entre els 14 i els 18 anys, el Reial Decret 492/2020 estableix que tenen autonomia per poder desplaçar-se sense acompanyament i, per tant, poden sortir al carrer per realitzar les compres autoritzades per l'Estat d'Alarma, com aliments i productes de primera necessitat.

Des de l'Ajuntament recomanem a les famílies que segueixin aquestes indicacions perquè els passejos dels i les menors es puguin desenvolupar amb seguretat, fem una crida a la responsabilitat perquè els nens i nenes puguin gaudir de l'aire lliure, mantenint les normes de seguretat i prevenció del coronavirus, com evitar el contacte amb qualsevol superfície, no menjar a la via pública, portar guants (els adults) i mascaretes (no és recomanable pels i les menors de 0 a 3 anys), i extremar la higiene a l'arribar a casa, rentarse molt bé les mans i molt sovint.

Consulteu el document de Protecció Civil Què puc fer quan surti al carrer?  fent clic aquí i la Guia de Buenas Prácticas en las salidas de población infantil durante el Estado de Alarma del Ministeri de Sanitat fent clic aquí.

La sortida limitada dels nens i nenes al carrer entrarà en vigor demà diumenge, 26 d'abril, i es mantindrà mentre continuï l'Estat d'Alarma. Entre totes i tots estem fent un gran esforç per fer front el coronavirus. Gràcies a totes i tots!

Intensifiquem els treballs en diferents àrees

Des de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament d'Abrera treballem per garantir els serveis essencials durant l'Estat d'Alarma decretat per la prevenció i contenció del coronavirus. Hem intensificat serveis i afegit de nous per tal de garantir la neteja, desinfecció i el manteniment de la via pública, entre d'altres serveis essencials.

Des de demà diumenge, 26 d'abril, realitzarem tasques de desinfecció als carrers del nucli urbà i dels barris d'Abrera. També a les zones pavimentades, places, camins asfaltats i espais propers a casals socials, zones d'esbarjo i espais naturals del nostre municipi. Consulteu les mesures fent clic aquí.

També hem intensificat les tasques de seguretat i informació amb la nostra Policia Local, voluntariat de Protecció Civil i agents cívics. Consulteu les aquestes mesures fent clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.