DIVENDRES, 29/03/2024 | 08:17 h
  • Arrenca la 12a edició del Voluntariat per la Llengua d'Abrera

Arrenca la 12a edició del Voluntariat per la Llengua d’Abrera

10/3/2020

El Voluntariat per la llengua és un programa per practicar el català a través de la conversa en un ambient relaxat i distès. Els aprenents de català fan, almenys, 10 hores de conversa amb una persona voluntària catalanoparlant del nostre municipi.

L’Oficina de Català d’Abrera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, ha obert les inscripcions per participar en la 12a edició del Voluntariat per la llengua (VxL). Aquest programa es basa en la creació de parelles lingüístiques formades per un voluntari o voluntària, que parla català fluidament, i un aprenent o aprenenta, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa. El seu objectiu és practicar català a través de la conversa i enfortir la vitalitat del català oral, tot reforçant la confiança dels qui el fan servir.

El programa s’adreça a tota la ciutadania i no cal ser alumne dels cursos de català per participar-hi. Les persones interessades han de ser majors d'edat i han d'adreçar-se a l'Oficina de Català (situada al c. Rosers, 1) per omplir la fitxa d'aprenent o de voluntari fins al 23 de març. Podeu descarregar la fitxa fent clic aquí

Presentació de parelles lingüístiques

La 12a edició del VxL a Abrera començarà oficialment amb l’acte d’inici que es farà el 2 d’abril (11 h) a l’aula de català de l’Hotel d’Entitats, durant el qual es farà la presentació de les parelles lingüístiques.

Un lloc on els aprenents poden practicar el català és als establiments col·laboradors del VxL. N'hi ha més de 4.000 a tot Catalunya, 72 dels quals a Abrera. Aquests comerços utilitzen el català de manera habitual i faciliten als aprenents un context d'ús real de la llengua. Enguany també hi col·laboren sis entitats del nostre municipi: Abrera Sardanista, Junta Local de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, Coral Contrapunt, Escacs Abrera, Centre Excursionista d'Abrera i l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes de l'Escola Ernest Lluch.

Es pot demanar més informació sobre el VxL al telèfon 93 770 47 32, per correu electrònic, o a través de Facebook (Oficina de Català d’Abrera).