DIJOUS, 18/04/2024 | 07:56 h
  • Promourem el compromís cívic dels i les joves estudiants d'ESO amb el projecte de Servei Comunitari

Promourem el compromís cívic dels i les joves estudiants d’ESO amb el projecte de Servei Comunitari a Abrera

27/2/2020

Fomentar entre l’alumnat d’ESO del nostre municipi el compromís cívic. Aquest és l’objectiu del Projecte de Servei Comunitari, que impulsarem des de l’Ajuntament d’Abrera, juntament amb el Departament d’Educació de la Generalitat, per tal que els i les nostres joves es comprometin amb la millora del seu entorn.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha signat, aquest dimecres 26 febrer, un conveni per treballar en el desenvolupament del projecte de Servei Comunitari per un període de quatre anys a Abrera. Per Naharro aquesta és “una excel·lent iniciativa per promoure el compromís cívic dels i les joves del nostre municipi. Els ajudarà a adquirir valors i créixer com a ciutadans i ciutadanes alhora que col·laboraran i es relacionaran amb l’Ajuntament i entitats del poble”.

El Servei Comunitari és una proposta educativa, en el marc del currículum obligatori, que combina l’aprenentatge i el servei a la comunitat. Així, l’alumnat de quart d’ESO de l’Institut Voltrera d’Abrera, amb l’autorització dels pares o tutors legals, podran realitzar accions de compromís cívic en serveis i activitats de l’Ajuntament i entitats per posar en joc els seus coneixements i millorar les seves competències socials i ciutadanes.

Des de l’Ajuntament facilitarem la formació inicial dels i les alumnes que participin en el projecte. També formarem una Comissió de per fer un seguiment del servei. Amb el Servei Comunitari, els i les estudiants de secundària obligatòria aprendran a ser ciutadans i ciutadanes des de la pràctica. Una part del servei es realitzarà dins l’horari escolar i una altra fora d’aquest horari, segons les necessitats de l’entitat amb què es col·labori. Els alumnes no rebran cap mena de retribució econòmica o contraprestació, ni assumiran responsabilitats pròpies de l’entitat, i estaran coberts per l’assegurança escolar en cas d’accident.

Per aquest curs 2019-2020, tenim previst que el projecte s’iniciï el mes de març en el Servei de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica de l’Ajuntament, l’Aula d’Adults Municipal, Ràdio Abrera, Casal de la Gent Gran i a activitats que organitzarem des de l’Ajuntament com la Cursa de la Dona i la fira Abrera Solidària.

La regidora d'Educació, Giulia Mirto, ha destacat que "per nosaltres és molt important que puguin participar-hi i agraïm moltíssim la feinada que ha fet l’Institut Voltrera i el felicitem. Tenim moltíssimes ganes de conèixer ja als nois i a les noies que ens acompanyaran i de poder explicar-ho a la ciutadania”.