DIMARTS, 16/04/2024 | 08:45 h
  • Abrera, municipi feminista! Al març commemorarem el mes de la dona amb diferents propostes programades
  • Entitats del Municipi i l'Ajuntament d'Abrera ens adherim a la campanya #ThoEstasPerdent. Club Atletisme Abrera
  • Entitats del Municipi i l'Ajuntament d'Abrera ens adherim a la campanya #ThoEstasPerdent. Abrera Gimnàstic Club

+ 4

• Entitats del Municipi i l'Ajuntament d'Abrera ens adherim a la campanya #ThoEstasPerdent. Club Excursionista d'Abrera
  • Entitats del Municipi i l'Ajuntament d'Abrera ens adherim a la campanya #ThoEstasPerdent. Club d'Esports de Muntanya Can Vilalba
  • Cartell de la Cursa Nocturna de la Dona

Abrera, municipi feminista! Aquest mes de març commemorarem el mes de la dona amb diferents propostes programades

2/3/2020

Aquest mes de març se celebra el Dia de la Dona i des de l'Ajuntament d'Abrera hem organitzat un seguit d'activitats que s'estendran durant tot el mes de març per commemorar aquesta fita i aconseguir així reivindicar el paper de la dona en la nostra societat i en tots els àmbits i que no quedi només en un dia reivindicatiu a l'any.

Així doncs, el mes de març, és el mes de la dona a Abrera! A continuació us detallem les activitats que hem organitzat:

• Dimecres 4 de març de 18 h a 20 h organitzem el Taller “Dona i Cos” a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17). S’ha de portar faldilla llarga o pareo. Gratuït.
  • Divendres 6 de març de 18 h a 19.30 h es farà l'Acte Institucional del Dia Internacional de les Dones a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17). Gratuït, amb lectura del manifest a càrrec de les alumnes de l'Institut Voltrera, participació de l'Associació Abrera contra la Violència de Gènere. Entrega de premis del Concurs de relats feministes que organitza el grup de reflexió Ánfora en col·laboració amb l'Associació d'Abrera contra la violència de gènere i lectura dels relats guanyadors. Participació en el mural comunitari dels "desitjos per la igualtat".
  • Dissabte 7 de març de 19 h a 21 h tindrà lloc la Primera Cursa Nocturna de la Dona d'Abrera, amb sortida i arriba a l'Escola Ernest Lluch (Accés c. d’Antonio Machado). Inscripcions exhaurides!
  • Divendres 13 de març de 17 h a 17.45 h s'organitza el Conta Contes: 'La Caputxeta Vermella i la Rateta que escombrava l’escaleta diuen prou!' a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17) Inscripcions: Biblioteca Josep Roca i Bros a partir de dilluns 2 de març. Gratuït.
  • Divendres 13 de març de 22 h a 23 h tindrà lloc l'Abrera Riu - Especial dia de la Dona - Impro show!, a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17) Preu: General 4,30 € i entrada reduïda 2,55 €.
  • Diumenge 15 de març d'11.30 h a 13 h es farà una Open Class de Defensa Personal Femenina al Parc de l'Estació a càrrec de l'instructor Gustavo Baco. Activitat dirigida a dones i noies a partir de 12 anys. En cas de pluja l’activitat es realitzarà al Gimnàs Municipal (c. de Salvador Espriu, 1). Gratuït.
  • Dimecres 18 de març de 18 h a 20 h al Casal d'Avis (rbla.del Torrentet, 8) farem el Taller de Reiki. Som energia. Gratuït.
  • Dissabte 28 de març de 18 h a 19 h (1a. actuació) i de 20 h a 21 h (2a. actuació) Marala Binaural. Concerts a Cau d’Orella a l'Hotel d'Entitats (pl. de les Escoles Velles, 1) Entrada anticipada per ambdós concerts de 17 h a 18 h. Aforament limitat a 50 oients per concert. Preu: Entrada general 4,30 € i entrada reduïda 2,55 €.

Exposició, mostra i entrevista de Ràdio Abrera durant tot el mes!

• Del divendres 6 al dimarts 31 de març es podrà visitar l'exposició “Pioneras, Trabajadoras y Mujeres“ que il·lustra el paper de les dones pioneres en la lluita per la igualtat en el món laboral. Es podrà visitar a la Casa de Cultura (c. de Federico García Lorca, 17).
  • Inauguració i mostra de la Secció d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+. Com a nova temàtica catalogada a la Biblioteca Josep Roca i Bros (c. de Federico García Lorca, 17).
  • “L’Entrevista del Dia” de Ràdio Abrera durant tots els dilluns del mes de març a les 14 h estarà dedicada a les activitats programades amb motiu del Dia Internacional de les Dones i la campanya #T’hoEstasPerdent. Podràs sintonitzar aquests espais al 107.9FM del dial, www.radioabrera.cat i a l'APP de Ràdio Abrera per a sistemes Android i iOS.

Entitats i Ajuntament ens adherim a la campanya #ThoEstasPerdent

Si no veus esport femení t’estàs perdent la meitat de l’espectacle! Des de les entitats Abrera Gimnàstic Club, el Club d'Atletisme, el Centre Excursionista, el Club d'Esports de Muntanya Can Vilalba i l'Ajuntament d'Abrera ens hem adherit a la campanya #ThoEstasPerdent per promocionar i visibilitzar l’esport femení.

Aquesta campanya neix impulsada per l’Institut Català de les Dones, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals amb l’objectiu de promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans de comunicació, contribuint així a avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

A la campanya s’hi han sumat esportistes d’alt reconeixement. Des de l'Ajuntament d'Abrera agraïm la col·laboració de les entitats abrerenques que s'han sumat a la campanya!

Abrera, amb les dones!