DIJOUS, 28/03/2024 | 13:21 h
  • L'alumnat del curs de català Inicial 2 visiten el Mercat Municipal d’Abrera

L'alumnat del curs de català Inicial 2 visita el Mercat Municipal d’Abrera

18/2/2020

El dimecres 5 de febrer, els i les alumnes del curs de català Inicial 2 de l’Oficina de Català d’Abrera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, han visitat el Mercat Municipal d’Abrera per tal que puguin consolidar i practicar en una situació real els continguts apresos a l’aula sobre aliments i compres.

La sortida s’emmarca dins les activitats d’acolliment lingüístic que l’Oficina de Català d’Abrera organitza periòdicament, amb l’objectiu que l’alumnat amb poc temps d’establiment a la població conegui millor el seu entorn, i més concretament, alguns equipaments municipals. Aquesta sortida pretén que l’alumnat conegui un equipament del seu entorn, alhora que facilita l’ús i la pràctica de la llengua fora de l’aula.

Així, la classe de català s’ha traslladat al mercat municipal (rambla del Torrentet, 16), on els i les alumnes han hagut d’identificar els diferents aliments i parades del mercat treballats, i on s’han animat a fer les seves primeres pràctiques orals reals amb els dependents de les parades que han visitat. En definitiva, ha estat també una bona oportunitat per fomentar l’ús del català fora de l’aula.

El Centre Excursionista d'Abrera, nova entitat col·laboradora

El Voluntariat per la llengua (VxL) al Baix Llobregat nord compta amb una nova entitat col·laboradora del programa: el Centre Excursionista d'Abrera. L'entitat contribuirà a difondre el programa i que s'hi incorporin nous participants, tant voluntaris com aprenents.

El Centre Excursionista d'Abrera es dedica, bàsicament, a fomentar i desenvolupar la pràctica de diverses activitats de muntanya, alhora que participa activament en la vida associativa local. Unir vida sana, esport i coneixement de l'entorn natural amb aprenentatge i pràctica de la llengua catalana, arrelament social i voluntariat ha motivat aquesta nova proposta.

Més alumnat al Baix Llobregat

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) ha constatat un augment de l’interès per aprendre català a la comarca del Baix Llobregat, especialment de la població nouvinguda. Al llarg de l’any 2019 ha registrat un total de 9.089 inscripcions, respecte a les 7.903 inscripcions del 2018, en els 488 cursos presencials de català per a adults que hi ha organitzat, respecte als 450 que va fer-hi el 2018.

L'oficina de Català d'Abrera és un dels 13 serveis locals de català del Centre de Normalització Lingüística Ca n’Ametller. Si voleu més informació, poseu-vos en contacte amb l'oficina al carrer Rosers, 1.

Persona de contacte: Àngels Sorigué

Telèfon: 93 770 47 32