DIUMENGE, 12/05/2024 | 16:56 h

Treballem en l'adequació i millora de les franges de seguretat després del temporal Glòria

14/2/2020

Entre els dies 21 i 25 de gener, el nostre municipi es va veure afectat per l’episodi de vent i pluja causat pel temporal Glòria. Des de l'Ajuntament vam activar el pla municipal en fase d’Alerta per risc de fortes ventades i inundacions, amb accions informatives i preventives per minimitzar els riscos. Passat el temporal, hem realitzat treballs de restabliment a les franges i torrents.

Amb l’objectiu de minimitzar els efectes que ha comportat el temporal Glòria a diferents zones del nostre municipi, des de l’àrea de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera hem valorat els danys ocasionats a l'arbrat de les franges perimetrals de protecció contra incendis i hem realitzat diverses actuacions dirigides a la tala dels arbres amb risc de caiguda, trossellament, trituració de les capçades in situ i transport de les restes vegetal (troncs)

Així, hem realitzat treballs de tala, retirada i restabliment de franges i torrents per la caiguda o el risc de caiguda d’arbres, sobretot pins, i branques a les franges ubicades a Ca n'Amat i a Can Vilalba.

Concretament, al barri de Ca n'Amat hem fet actuacions a la franja perimetral de seguretat contra incendis que delimita amb el terme municipal de Sant Esteve de Sesrovires, el Torrent de Can Noguera, amb un total d’actuacions sobre 25 pins malmesos. I que afectaven propietats privades i industrials.

Al barri de Can Vilalba, vam comptabilitzar uns 9 arbres malmesos i sobretot, caiguts pel temporal a la franja perimetral de seguretat, i altres amb risc de caiguda sobre edificacions vora el carrer Circumval·lació. Es tractava de 3 pins blancs, 3 pins desprotegits i inclinats amb risc de caiguda i 3 pins més amb poca estabilitat o branques trencades i penjant.