DIJOUS, 28/03/2024 | 18:58 h

• Trinxeres del bosc de Sant Miquel
  • Recreació d'una trinxera
  • Recreació d'una trinxera. Batalla d'Ebre

Ajornem la visita comentada i la recreació històrica al jaciment de les trinxeres del bosc de Sant Miquel a causa de les pluges dels darrers dies

23/1/2020

L'obertura al públic de les trinxeres de Sant Miquel estava prevista pel pròxim dissabte 25 de gener a les 11 h. A causa de les fortes pluges dels últims dies des de l'Ajuntament d'Abrera hem decidit ajornar aquesta activitat i properament informarem de la nova data en què es realitzarà.

A causa de les pluges intenses dels darrers dies, l'activitat programada inicialment pel proper dissabte 25 de gener a les 11 h ha quedat ajornada i properament informarem de la nova data en la què es realitzarà l’obertura al públic del jaciment arqueològic de les Trinxeres de la Guerra Civil espanyola del bosc de Sant Miquel d'Abrera.

Darrerament s’han dut a terme les últimes tasques d’adequació del jaciment, amb la col·locació d’una corda de delimitació perimetral i d’una passera per franquejar el pas de la primera línia de trinxeres. Una altra de les novetats que podran gaudir els assistents és un plafó informatiu que s’uneix als altres set que hi ha disposats al llarg del nostre municipi; aquest element ajudarà a integrar el jaciment a la xarxa de punts d’interès culturals de la nostra vila.

L’activitat prevista comptava amb la participació de l'arqueòleg de Patrimoni Actiu, Òscar Augé, encarregat de fer la visita comentada a aquest important jaciment arqueològic d’Abrera i també del grup de recreació històrica Didpatri, vinculat a la Universitat de Barcelona, que ajudarà als assistents a capbussar-se d’una manera ben atractiva a la història que va succeir en aquest lloc ara fa 81 anys, el 25 de gener de 1939.

Informarem properament de la nova data per realitzar la visita comentada i la recreació històrica al jaciment de les trinxeres del bosc de Sant Miquel d'Abrera.