DISSABTE, 20/04/2024 | 15:18 h

• Trinxeres del bosc de Sant Miquel
  • Recreació d'una trinxera
  • Recreació d'una trinxera. Batalla d'Ebre

Obrim al públic el jaciment de les trinxeres del bosc de Sant Miquel amb una visita comentada i la participació d’un grup de recreació històrica

16/1/2020

El pròxim dissabte 25 de gener a les 11 hores es farà l’acte d’obertura al públic del jaciment arqueològic de les trinxeres de la Guerra Civil espanyola del bosc de Sant Miquel, que comptarà amb l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, de la regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Arantxa Galofré, Ferran Mascarell, i vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona.

Darrerament s’han dut a terme les últimes tasques d’adequació del jaciment, amb la col·locació d’una corda de delimitació perimetral i d’una passera per franquejar el pas de la primera línia de trinxeres. Una altra de les novetats que podran gaudir els assistents és un plafó informatiu que s’uneix als altres set que hi ha disposats al llarg del nostre municipi; aquest element ajudarà a integrar el jaciment a la xarxa de punts d’interès culturals de la nostra vila.

L’arqueòleg de Patrimoni Actiu, Òscar Augé, serà l’encarregat de fer la visita comentada a aquest important jaciment arqueològic d’Abrera. En aquesta ocasió també comptarem amb la presència del grup de recreació històrica Didpatri, vinculat a la Universitat de Barcelona, que ajudarà als assistents a capbussar-se d’una manera ben atractiva a la història que va succeir en aquest lloc ara fa 81 anys, el 25 de gener de 1939.

Es preveu molta afluència de públic en aquesta visita, de caràcter obert, ja que van ser molts els curiosos i curioses que es van apropar a la conferència i la visita comentada que es va dur a terme la passada festa major de Sant Pere. Recomanem als interessats que vinguin calçats adequadament, car es tracta d’un espai natural boscós, i que portin roba d’abric, en previsió de les baixes temperatures que es preveuen pels pròxims dies. D

Des de l'Ajuntament recomanem aparcar al carrer de Sant Miquel i accedir-hi a peu.