DIJOUS, 28/03/2024 | 22:16 h

Lliurem a Can Vilalba els carnets acreditatius per a les persones que poden alimentar els gats de carrer

23/12/2019

El diumenge 22 de desembre al matí vam realitzar el lliurament de les autoritzacions de les persones voluntàries alimentadores de colònies controlades de gats de carrer. La Masia de Can Vilalba (Circumval·lació, 3) va acollir l'acte, que va finalitzar amb una xocolatada popular.

L'alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Medi Ambient, Xavier Serret, van lliurar els carnets acreditatius. L'objectiu d'autoritzar persones com a alimentadores és millorar el benestar animal, afavorir les colònies controlades, tenir un cens, assegurar la salubritat en les àrees públiques i treballar per la convivència respectuosa entre la ciutadania i els animals. El mateix diumenge, d'11:00 a 12:30, es va destinar un espai per censar als animals de companyia.

Les persones alimentadores són les úniques que poden fer aquesta funció ja que, segons la normativa, resta prohibit alimentar qualsevol animal a la via pública.

Les persones acreditades, entre d'altres funcions, han d'alimentar i supervisar la colònia, donar als animals pinso sec o fresc –en cap cas, carn crua o cuita, restes de menjar, llet de vaca o llaunes– i aigua fresca a diari, en els menjadors i abeuradors reutilitzables o reciclables i retirar el menjar un cop els animals hagin acabat, per evitar la proliferació de plagues. També han de netejar els excrements per evitar riscos sanitaris, determinar la quantitat d'animals que integren la colònia i comunicar a l'Ajuntament possibles incidències. En la mesura del possible, s'ha de donar el menjar sempre a la mateixa hora.

L'Ajuntament és el responsable del correcte manteniment de les colònies de gats, un model que permet eliminar les molèsties que puguin provocar els animals i que redueix el riscos sanitaris gràcies al sanejament de l'espai on habiten, evita les superpoblacions i millora la qualitat de vida dels animals i de la ciutadania amb què conviuen.