DIMARTS, 16/04/2024 | 21:21 h

Signem el conveni d'integració tarifària del bus urbà d'Abrera a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM)

18/12/2019

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha signat aquest migdia el conveni d'integració tarifària del bus urbà d'Abrera a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) amb el director general de l'ATM, Pere Torres, a l'Ajuntament. El regidor de Mobilitat, Jordi Moreno, i tècnics del consistori i de l'ATM han assistit a l'acte de signatura.

Així, a Abrera formarem part del Sistema tarifari Integrat de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a partir de l'1 de gener de 2020. La integració tarifària ens permetrà desplaçar-nos allà on desitgem, pagant una única vegada i validant un sol cop el títol de transport encara que canviem de mitjà de transport.

Avantatges per les usuàries i usuaris

Aquesta nova iniciativa ens permetrà, a totes i tots el i les usuàries dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) així com de l'autobús urbà i interurbà de tota la regió metropolitana de Barcelona poder desplaçar-nos amb un cost molt més reduït i, alhora estarem contribuint a una mobilitat molt més sostenible. El servei del nou bus urbà es de tots els dies, de dilluns a diumenge.

L'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, ha destacat la signatura amb l'ATM ja que "aixó ens comporta una millora i moltes ganes de continuar treballant per tal de millorar la vida dels veïns i veïnes. Ara això queda integrat i el nostre municipi i el transport abrerenc també quedarà integrat. Més cobertura, més previsió, més planificació i una millora important per a tothom".

Desplaçaments dins del nostre municipi

Els títols que actualment tenim al municipi d'Abrera pel transport urbà no varien de preu (bitllet senzill, bitllet d'anada i tornada, T-10 groga, T-Jove Verda i T-Rosa reduïda) i conviuran amb els títols del Sistema Tarifari Integrat per desplaçar-se a altres municipis.

Nou servei del bus urbà

Des de l'Ajuntament estem treballant en el nou servei de transport urbà d'Abrera que properament arribarà a tots els barris del nostre municipi. El nou servei comptarà amb el desdoblament de la ruta connectant el nucli urbà del nostre municipi amb els barris de Sant Miquel, Can Villalba i Les Carpes i el barri de Ca n'Amat.
el barri de Ca n’Amat.

Pel regidor de Mobilitat a l'Ajuntament d'Abrera, Jordi Moreno, "estem integrats dins d'aquesta tarifa i amb un sòl títol podran anar fins a Barcelona amb el mateix preu que quan agafen els FGC d'Abrera fins a Barcelona; això ja és un estalvi, guanyant amb totes aquestes sortides que tindrem des de les 6 h del matí vol dir que intentem incrementar l'ús del transport públic enlloc del cotxe".

Tarifes 2020 del Sistema Tarifari Integrat

Les noves tarifes entraran en vigor a partir del dia 1 de gener del 2020. Hi haurà 3 títols integrats unipersonals:
T-casual, per a 10 viatges a utilitzar durant l’any. Pensat per a persones que utilitzen amb menor freqüència el transport públic. Unipersonal.
T-usual, per a un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies consecutius. Destinat a persones que fan servir sovint el transport públic. Personalitzat.
T-jove, per a un nombre il·limitat de viatges durant 90 diesconsecutius. Per a persones de fins a 25 anys. Personalitzat.

El director general de l'ATM, Pere Torres, en declaracions als companys de Ràdio Abrera va afegir que "a banda dels bitllets propis que utilitza l'empresa que presta el servei a nivell local, als autobusos també podran fer-se servir el sistema integrat i, per tant, es podrà validar en un autobús urbà, a continuació es podrà validar amb el mateix valor del preu a FGC o a un autobís interurbà, arribar a Barcelona i agafar un metro i tot fer servir el mateix bitllet i dins del mateix període le mateix preu. Per tant, jo crec que des d'aquest punt de vista fem un pas endavant perquè els residents d'Abrera també gaudeixin, encara més, d'un sistema tarifari integrat que persegueix això que la gent viatgi amb més comoditat i amb més facilitat des del punt de vista tarifari".

Aquests 3 títols, conjuntament amb la T-16, amb un nombre de viatges il·limitat per a l’edat de 4 a 16 anys inclosos i de caràcter gratuïta la zona tarifària de residència, constitueixen la base del sistema tarifari.

Trobareu tota la informació sobre les tarifes 2020 fent clic aquí.

A Abrera ens integrem amb el transport urbà. Abrera més a prop que mai!