DIMARTS, 16/04/2024 | 13:44 h

L'1 de desembre, commemorarem el Dia Mundial de lluita contra la Sida

27/11/2019

Des de fa més de 30 anys, cada 1 de desembre es commemora el Dia Mundial de la Sida. Des de l'Ajuntament d'Abrera el recordem per fomentar la conscienciació de la societat i implicar-la en la lluita contra el VIH. Enguany, des del Departament de Salut i Benestar promovem un manifest conjunt de diverses administracions i entitats sota el lema “Ni estigma ni discriminació!".

Amb el manifest denunciem la vulneració de drets de les persones seropositives que pateixen desigualtats en l’accés al mercat laboral o a l’habitatge, entre d’altres, fent una crida a un Pacte social contra la discriminació de les persones que viuen amb VIH.

Persones de tot el món uneixen esforços per fomentar la conscienciació en relació amb el VIH/sida i mostrar solidaritat internacional. La desinformació condueix a la discriminació, a l’empitjorament de la nostra salut i la dels altres i a un empobriment com a societat. El dret a viure en un entorn lliure, inclusiu i sense VIH, ve acompanyat del deure de treballar per aconseguir-ho. Aprofitem aquesta commemoració per reflexionar i afegir-nos a un esforç conjunt que ens doni respostes per a totes les persones.

Cal intensificar esforços per monitorar l’evolució de l’epidèmia, per implementar la prevenció combinada, per
garantir que totes les persones infectades coneguin el seu estat serològic, per assegurar el tractament precoç
i una atenció integral de qualitat i centrada en l’individu, per protegir les persones més vulnerables, per
augmentar l’eficiència en la prestació de serveis i per eliminar l’estigma i la discriminació associada al VIH.
Tothom és necessari per donar un salt endavant, accelerar la fi d’aquesta epidèmia i construir una societat
sense VIH.