DIVENDRES, 29/03/2024 | 06:41 h

Coneixem La Coral Contrapunt i el Cor Gospel d’Abrera!

15/11/2019

La Sala de Cultura d’Abrera es va omplir de gom a gom, el dijous 14 de novembre a partir de les 19 hores, per assistir a les activitats “Coneguem la Coral Contrapunt” i “Coneguem el Cor Gospel Abrera” que va organitzar la Biblioteca Josep Roca i Bros.

L’acte, que va arreplegar gran nombre de veïnes i veïns d’Abrera que volien conèixer de ben a prop la Coral Contrapunt i el Cor Gospel Abrera, va estar conduït per la directora de l’equipament, Míriam Clavería, acompanyada de l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i la regidora adjunta de Cultura, Arantxa Galofré. La sessió va començar amb un minut de silenci en record als cantaires de la Coral que han mort darrerament com ara el Jordi Casas, la Joaquima Bou i la Dora Guiral.

Assaig amb la Coral Contrapunt

Tot seguit la Casa de Cultura es va omplir de música amb una masterclass de la Coral Contrapunt on tots els assistents van cantar una peça africana amb coreografia inclosa. El director de l’entitat, l’Oriol Hernàndez, va valorar molt positivament aquesta masterclass perquè “ha anat molt bé. Pensava que seria un concert, però vaig decidir que estaria molt bé fer un assaig amb tota la gent i he vist que tothom estava cantant”.

La presidenta de la coral Contrapunt, la Miquela Del Mar, va animar a les veïnes i veïns d'Abrera a cantar "a la Coral, dóna vida. Fa molts anys que la Coral Contrapunt fa concerts. Avui ha vingut molta gent i ha cantat. Per tant, animeu-vos!". La Maribel Vargas, també de la coral, va explicar que els va fer "molta il·lusió venir i compartir la feina que fem a l'auditori, com si fos un assaig. Estem molt agraïts, ha estat un èxit. El públic s'ho ha passat molt bé, ha cantat tothom. Esperem que es pugui repetir perquè la gent s'animi a cantar a la coral. Cantar és salut. Vam començar l'any 1983, amb el Jordi Ollé, amb amics i famílies d'Abrera".

Mostra de Gospel Abrera

A continuació, el Cor Gospel Abrera va oferir un petit concert amb cinc temes, la seva segona actuació després de la seva creació l’any passat. Des del cor, la seva directora Alba Pérez també fa una valoració positiva de l’acte ja que “està molt bé que es facin coses que apropin projectes, entitats, al poble. Està bé que hi hagi petites plataformes que ens puguin donar a conèixer per si hi ha gent que estigui interessada a formar part de la nostra entitat; nous cantaires. Hem estat molt tranquil·les, amb molta energia i la capacitat d’unir amb molta facilitat a tothom”. Ens podreu trobar als assajos els dijous a la Sala de l’Auditori del Centre Polivalent a les 20 h. Us hi esperem!”.

Gospel Abrera forma part de l'entitat Vive y Baila. La cantaire Lola Coll va animar a la gent del municipi a cantar: "Vull fer una crida al poble d'Abrera, que us animeu i vingueu si us agrada cantar, no fa falta res més". Una altra cantaire, la Isa Díaz va destacar que tothom va passar una bona estona: "La sala estava plena de gom a gom. Hem gaudit molt. Esperem que la gent que ha vingut també hagi gaudit molt":

Per la seva part, la regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica i adjunta de Cultura, Arantxa Galofré, es mostrava molt satisfeta de l’activitat, ja que ens va explicar que “estem encantats d’escoltar les entitats d’Abrera i que vinguin a presentar-nos els seus treballs a presentar-nos les seves veus. Quan vulguin que tornin i que ens ensenyin tot el que estan fent”.

Ambdues entitats, la Coral Contrapunt d’Abrera i el Cor Gospel Abrera, van insistir en que estan obertes a la participació de totes les persones a les que li agradi la música i cantar, encara que no tinguin cap experiència.

Abrera, amb la música!