DIJOUS, 25/04/2024 | 18:07 h

L’Escola Municipal de Música celebra l’inici del curs amb una reunió al Centre Polivalent del Rebato

17/10/2019

El dilluns 14 d'octubre l'Escola Municipal de Música d'Abrera va celebrar una reunió d'inici del curs 2019-2020 al Centre Polivalent del Rebato, que va comptar amb l’assistència dels i les alumnes del centre, les seves famílies i membres de l’Ajuntament d’Abrera.

Amb el nou curs escolar arrenca la programació de cursos que ofereix l’Escola Municipal de Música d’Abrera. Enguany el dilluns 14 d’octubre passat des del centre es va organitzar una reunió d’inici de curs al Centre Polivalent del Rebato.

A l’acte hi van assistir l’alcalde d'Abrera, Jesús Naharro que va fer la salutació inicial de benvinguda als alumnes i famílies tot destacant el gran nombre d'alumnes de què disposa ja l'escola de música i l'ampli ventall d'edats d'aquests, des dels 3 fins a la gent gran; la regidora d'Educació, Giulia Mirto, que va destacar els valors que es desenvolupen amb l'aprenentatge de la música i, tot seguit Jordi Campos, director de l'escola, va exposar la proposta d'activitats, projectes i metodologia del centre.

La música, un regal per a tothom

“Obrir els sentits a tot el que ens envolta, ens fa estar desperts cada dia [...] Aprendre a tocar un instrument o passar una bona estona cantant, d’entrada ja ens posa en una situació de compartir. Compartir un moment únic amb els nostres companys, ser capaços de tirar endavant tots junts”. Així va començar el discurs de benvinguda per part de l’Escola Municipal de Música d’Abrera a la reunió celebrada el dilluns passat.

A més també van destacar el paper que juga la música en l'àmbit col·lectiu i individual, ja que “pensar en tot el que és col·lectiu, ajudant-nos a valorar els altres, sumant esforços per crear alguna cosa diferent, contraposant els valors individuals i el que, entès o mal entès, anomenem èxit personal. Ser solidari amb els nostres amics, fer-nos responsables d’un projecte comú aprenent a relacionar-nos amb el caràcter i les qualitats, però també les febleses o mancances de tots. I poder tenir aquestes vivències ens ajuda a expressar-nos amb un llenguatge diferent. Ens ajuda a conèixer el nostre interior, a ser crítics amb el que ens envolta però també amb nosaltres mateixos”.

L’estudi de la música “aporta aquella disciplina, una paraula tan oblidada com sovint mal entesa. La disciplina que ens fa ser responsables de nosaltres mateixos, que ens fa ser constants en l’intent d’assolir aquell objectiu que ens hem marcat i que ens ajuda a no deixar-nos defallir i que ens motiva a intentar millorar. I no fer-ho tan sols per nosaltres mateixos, sinó amb tota la gent que estimem i que ens envolta”, explicava el director de l’escola abrerenca, Jordi Campos.