
Casal Municipal d'Estiu i Escola Esportiva Municipal d'Estiu
Inscripcions pel Casal d'EstiuInscripcions per l'Escola Esportiva d'Estiu
La biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera impulsa per segon any consecutiu el projecte ‘BiblioLab’
16/10/2019
Enguany és el que segon any en que la biblioteca hi participa en aquest projecte. El BiblioLab és un programa de la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) que desenvolupa i dóna suport a accions que tenen com a finalitat l’accés al coneixement a través de l’experimentació i metodologies innovadores i creatives en un entorn col·laboratiu obert a la ciutadania.
Els projectes desenvolupats en aquest programa abasten diferents branques del coneixement, en moltes d’elles el factor tecnològic té un paper important com a eina vehicular. Així es podran desenvolupar projectes purament tecnològics però també projectes científico-socials (nutrició, agricultura, astronomia, natura, etc.), projectes artístics (la música, les arts plàstiques o l’artesania) i projectes relacionats amb la lectura i l’escriptura, l’essència de les biblioteques.
Diferents propostes programades
- Màgia o química?
Espai de joc i experimentació on els participants seran investigadors de primera mà, descobrint la ciència de forma diferent realitzant experiments.
Activitat adreçada a infants de 5 a 10 anys. Inscripcions obertes.
Dia: dimarts 22 d’octubre
Hora d'inici: 17.30 h
Hora de final: 18.30 h
Preu: Gratuït
Inscripcions obertes
- Juguem amb les il·lusions òptiques
Els orígens del cinema es troben en les joguines òptiques, aparells capaços de crear la il·lusió del moviment a partir de dibuixos estàtics.
Descobrirem el secret de les imatges en moviment tot jugant amb els mateixos aparells amb els què els nens i nenes es divertien abans de la invenció del cinema. I, al final farem una senzilla joguina per a cada nen i nena, per continuar practicant.
Activitat familiar adreçada a infants de 6 a 10 anys.
Dia: dilluns 18 de novembre
Hora d'inici: 17.30 h
Hora de final: 18.30 h
Inscripcions: a partir del dilluns 28 d'octubre
- Fes el teu moc: Slime
Crearem el nostre propi slime seguint el mètode científic. Afegirem i mesclarem amb precisió les substàncies adients i crearem un fluid no newtonià, desafiant així la classificació sòlid-líquid. Compte, que l'exactitud en les mesures és important perquè el moc sigui prou viscós!
Activitat adreçada a infants de 6 a 9 anys.
Dia: dijous 21 de novembre
Hora d'inici: 17.15 h
Hora de final: 18.15 h
Inscripcions: a partir del dilluns 28 d'octubre.