DIMARTS, 16/04/2024 | 22:16 h

La Casa de Cultura acull l'assemblea de l’Associació de Propietaris Forestals d’Abrera, Castellbisbal, Rubí i Ullastrell

11/10/2019

El dimarts 8 d’octubre es va celebrar l’assemblea de l’Associació de propietaris forestals d’Abrera, Castellbisbal, Rubí i Ullastrell a les 19 h a la casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17). L’entitat, impulsada per la Diputació de Barcelona, la conformen els propietaris dels terrenys i les diferents administracions locals.

En un primer moment, l'objectiu de l'Associació de propietaris forestals era facilitar la regeneració i restauració dels terrenys forestals afectats pels incendis de 1994 i 2005, incendis que només a Abrera van afectar 261 hectàrees.

L'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, l'alcalde d'Ullastrell, Joaquim Puig, i el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Abrera, Xavier Serret, van assistir a l'assemblea. Entre altres punts es van tractar temes com l'aprovació dels comptes del 2018, el pressupost per a l'any 2019 l'informe del Pla Tècnic de Gestió i Millora Forestal conjunt, l'informe de la proposta del Pla d'ordenació del Sol No Urbanitzable d'àmbit supramunicipal, l'informe de la previsió de feines pel període 2019-2020 i la regulació de curses i esdeveniments en el medi natural.

També es va parlar de la problemàtica que pateix el món agrari en general i el forestal en particular amb poca rendibilitat i falta d'il·lusió per part dels propietaris, el que està provocant que moltes de les finques estiguin en venda i que inversors estrangers estiguin adquirint finques rústiques com a inversió, posant tanques i impedint l'accés, el que és un problema per a una gestió sostenible que ha de tenir en compte una superfície més amplia que la de la pròpia parcel·la. Per aquesta raó vàries administracions com l'Ajuntament d'Abrera consideren molt important l'associacionisme dintre del sector i el promouen activament.

Per aquesta raó és molt rellevant el Pla de Gestió i Millora Forestal conjunt elaborat per l'associació, ja que és una eina de referència a la qual es poden adherir els propietaris forestals dels municipis que engloba l'associació per gestionar els seus boscos particulars.