DISSABTE, 20/04/2024 | 16:07 h

Apostem per la millora del civisme al nostre municipi amb més agents cívics

5/7/2019

L'Ajuntament d'Abrera continua apostant per la millora del civisme i de la convivència en el nostre municipi. Amb aquest objectiu, s'ha ampliat l'equip i recentment s'han incorporat dos agents cívics nous.

La Maite González i el Miguel Garcés, conjuntament amb la Charo Escobar, desenvolupen les tasques d'Agents Cívics a Abrera fins a finals d'aquest d'any.

Els agents cívics treballen des del Servei de Convivencia i Mediació Ciutadana d'Abrera, formant part de l'equip de convivència, i realitzant tasques de detecció i sensibilització, conjuntament amb els dinamitzadors comunitaris.

Tot l'equip, desde la direcció del servei de mediació, treballa a diari per reforçar la convivència en el conjunt del municipi. Els objectius són: promoure el civisme, ajudar a prevenir els conflictes als espais públics i vetllar per una bona convivència amb especial atenció als indrets de més afluència.

La seva tasca cerca la conscienciació, les actituds i els comportaments cívics informant, requerint i advertint a les persones d’aquelles conductes que pertorben una convivència adequada, sensibilitzant en l’ús responsable i respectuós de l’espai públic.

Com a novetat per aquest estiu, els agents cívics estan a la bibliopiscina, donant suport a la Biblioteca municipal i desenvolupant tasques també de sensibilització. A la piscina també amb civisme!!

En paraules de la responsable del Servei de Convivència i Mediació Ciutadana, Jessica Ahaik, "la incorporació d'aquestes figures al nostre municipi és de gran importancia. Els agents cívics realitzen unes tasques i un primer contacte amb els veïns i veïnes que ens resulta molt útil i necessari. Ells detecten i deriven situacions de possible conflicte per que nosaltres des del servei podem intervenir. A més a més i com a tasca principal, gràcies a la seva presència ajuden a prevenir i a donar suport en els casos que els abrerencs i abrerenques es troben front dificultats. Estem molt contents de poder continuar amb aquest projecte i millorar-lo dia a dia".