DIJOUS, 28/03/2024 | 11:24 h

Raúl Celis Maturana ens descobreix la viola en un concert familiar a l’Auditori del Centre Polivalent

11/6/2019

L'Auditori del Centre Polivalent va acollir el dimecres 5 de juny el concert familiar "Descobreix la Viola" al que hi van assistir una vuitantena de nens, joves i adults. L'activitat gratuïta va ser dirigida pel violista, pedagog i musicoterapeuta Raúl Celis Maturana, amb el suport dels professors i professores de l’Escola Municipal de Música d'Abrera.

A més de famílies, alumnes de la Roda d'instruments i d'altres grups de l'Escola de Música, el concert va comptar amb la presència de nens i nenes del Centre Obert, que van fer un primer apropament a la música de corda en directe. El concert va comptar amb la col·laboració d' Orsi Csoma, musicoterapeuta del Centre Obert, que va acompanyar a Raúl Celis interpretant dos Duos de Bartok.

Celis va fer un viatge sonor pel barroc, el clacissisme, romanticisme i l'impressionisme i ens va descobrir que compositors com Bach, Mozart, Beethoven, Dvorak, Schubert o Mendelssohn tocaven la viola. També ens va mostrar que aquest instrument de corda és molt versàtil i adequat per estils moderns com ara la música folk irlandesa o el tango.

Per acabar el violista i musicoterapeuta ens va animar a fer un apropament a l'instrument des de la improvisació explicant-nos que igual que els infants aprenen el llenguatge parlant a la música és important improvisar per després aprendre a llegir partitures.

L'Escola Municipal de Música vol agrair a les famílies, nens i nenes que van participar en l'activitat per la seva curiositat i les nombroses intervencions que van enriquir el concert i ens animen a continuar apostant per la inserció de l'alumnat en la vida cultural de la nostra vila i entorn.