DIUMENGE, 12/05/2024 | 21:04 h

Xerrada sobre el Lupus a la Casa de Cultura el proper dimecres 29 de maig

22/5/2019

El Lupus és una malaltia crònica i autoimmune per la qual, avui dia, no hi ha cura, que afecta 5 milions de persones a tot el món. El dimecres 29 de maig tindrà lloc a la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) una xerrada sobre el lupus i altres malalties autoimmunes a les 18 hores.

La xerrada, que forma part del cicle Dimecres de Salut, anirà a càrrec del Doctor Tarek Carlos Salman. L'Institut Català de la Salut i l'Equip d'Atenció Primària d'Abrera organitzen el col·loqui amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera i l'Associació Catalana de Lupus E.G.

El lupus afecta a 50 mil persones a Espanya. El 90 % són dones, principalment entre els 15 i 44 anys. El sistema immunitari de les persones malaltes amb lupus identifica erròniament que les cèl·lules del propi organisme són estranyes i les ataca produint anticossos. Això pot arribar a produir danys a òrgans i teixits sans com la pell, les articulacions, el ronyó, el cor, els pulmons o el cervell.

Aquesta malaltia, d’origen encara desconegut, és sistèmica; és a dir, pot veure’s afectat qualsevol òrgan del cos. A més, els seus símptomes varien considerablement entre els pacients, dificultant el seu diagnòstic.

El Lupus cursa en forma de brots, durant els quals el pacient pot patir, entre altres símptomes: dolors musculars i articulars, pèrdua de pes, febre, cansament, taques a la pell després d’exposició al sol, etc. Les afectacions més freqüents són les renals, cardíaques, pulmonars, articulars, neurològiques i cutànies.

Per a més informació, podeu contactar amb l'Associació Catalana de Lupus  (ACLEG):

Associació Catalana Lupus

C/Providencia, 42. 2.5. 08424 Barcelona.

acleg@hotmail.com

Telf. 626 891 2