DIJOUS, 28/03/2024 | 10:25 h

Alumnes de l’Escola Ernest Lluch han escrit paraules amb guixos a l’entrada del centre en el marc de la iniciativa “Emparaulem-nos”

16/5/2019

Els i les alumnes de 5è de primària de l’Escola Ernest Lluch han participat a una activitat d’escriure paraules boniques amb guixos de colors a la vorera d’entrada de l’escola que enguany té el lema “Emparaulem-nos” del programa ‘Lletra a lletra, fem municipi’.

El dimecres 15 de maig passat al matí els i les alumnes de 5è de primària de l’Escola Ernest Lluch van dur a terme una pintada de paraules boniques a l’entrada del centre educatiu, a sobre la vorera. Aquesta iniciativa forma part del programa ‘Lletra a lletra, fem municipi’ que enguany tracta sobre les paraules i la seva importància.

L’Ajuntament d’Abrera s’ha adherit per tercer any consecutiu aquest curs al projecte ‘Lletra a lletra, fem municipi’, impulsat per la Diputació de Barcelona. És una iniciativa de suport a les competències lingüístiques, que vol contribuir a la millora educativa, a través d’accions que promoguin i acompanyin els processos d’aprenentatge de les diferents dimensions d’aquesta competència (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, literària i plurilingüe i intercultural).

Les competències lingüístiques són fonamentals per al desenvolupament integral de la persona, base de qualsevol aprenentatge i sense les quals difícilment cap alumne podrà arribar a expressar-se o raonar de forma autònoma.

Tot i això és important saber que l’educació dels menuts i menudes va més enllà de l’escola. Per aquest motiu diferents agents, com els centres educatius, la Biblioteca Josep Roca i Bros, l’Ajuntament d’Abrera i la Diputació de Barcelona han treballat de forma conjunta i coordinada per desenvolupar aquest projecte compartit un any més.

Lletra a lletra, fem Abrera!