DIMARTS, 16/04/2024 | 21:35 h

Inaugurem la nova rotonda de Santa Maria de Vilalba

28/2/2019

El nostre alcalde, Jesús Naharro, i el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, van inaugurar el dimarts 26 de febrer la nova rotonda de la carretera BV-1202 al seu pas pel nostre barri de Santa Maria de Vilalba. Amb la nova rotonda, vetllem per la seguretat dels veïns i veïnes i millorar la xarxa de mobilitat per als escolars.
També hem instal·lat una nova parada de bus amb una zona d'espera totalment segura. Durant les obres, com a mesura provisional, vam reubicar la parada de bus i vam fer diferents modificacions en els moviments de trànsit habituals.

A petició del nostre consistori, la Diputació va redactar el projecte constructiu de rotonda d’accés a Santa Maria de Vilalba. El projecte s’ha realitzat amb la voluntat de millorar significativament la seguretat dels vehicles i els vianants en el creuament de la carretera BV-1202 a l’accés de Santa Maria i al camí del Suro.

Pel nostre alcalde, Jesús Naharro, la valoració d'aquesta actuació és molt positiva, ja que "és una rotonda que aporta major seguretat, millor mobilitat en la unió dels barris de les Carpes, entre Can Vilalba i passant per Santa Maria" i també és una "aposta per la seguretat, per un bon projecte, per una bona execució no invasiva en el dia a dia del nostre veïnat i que garanteix també que els nostres escolars puguin anar a l'escola amb tota seguretat sense posar-se en risc i passant per vies senyalitzades i zones d'aparcament ben segures",

Per la seva part, el diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat a la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, comenta en declaracions als nostres companys de Ràdio Abrera que "l'objectiu sempre és millorar la seguretat viària, hem d'entrendre que les infraestructures estan al servei de les persones i mai al servei dels vehicles. L'objectiu en aquest terme municipal és buscar el mínim de sinistres possibles, i per tant busquem la sinistralitat zero, és l'objectiu que busquem amb totes aquestes actuacions que fem des d'Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona".

Millores

La nova rotonda té 30 metres de diàmetre exterior i 14 metres de diàmetre interior, amb 8 metres de carril de circulació, que ha substituit l'antiga intersecció en creu. També compta amb un pas de vianants segur de creuament com a continuació del camí del castell de Santa Maria de Vilalba amb el camí del Suro i la ubicació d’una amplia parada d’autobús, a la sortida cap a la carretera BV-1201. També hi ha nou mobiliari urbà, enllumenat públic i millores en la senyalització horitzontal i vertical.

La nova rotonda s'ha fet per millorar la seguretat viària de la intersecció, així com per falicitar l'accessibilitat als vianants a la parada d'autobús. Amb la intervenció també s’ha reordenat el trànsit dels vials que accedeixen a la cruïlla i la parada d’autobús, a més de l’itinerari escolar existent fins a la parada a causa de l’increment de trànsit de vehicles i de vianants amb la construcció de nous habitatges en aquesta zona.

Des de l’Ajuntament d’Abrera hem assumit el 40% del cost del pressupost total de l’actuació.