DIMARTS, 14/05/2024 | 10:53 h

L'alcalde, Jesús Naharro, assisteix a la celebració dels 100 anys del Funicular de Sant Joan de Montserrat

15/10/2018

El nostre alcalde, Jesús Naharro, va assistir el dijous 11 d'octubre a l’acte de celebració dels 100 anys del Funicular de Sant Joan a la muntanya de Montserrat. El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, i el Pare Abat de Montserrat, Josep Maria Soler, van encapçalar l'acte.

L’acte va començar a l’estació de Sant Joan Inferior del Funicular de Sant Joan, on es va inaugurar l’exposició “Funicular de Sant Joan 100 anys d’història”, una mostra que explica l’evolució de la infraestructura i el seu lligam amb la muntanya de Montserrat mitjançant un seguit d’imatges històriques i actuals provinents de l’Arxiu de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i de l’historiador Joan Carles Salmerón.

L’acte va continuar amb un viatge institucional amb el funicular fins a l’estació de Sant Joan Superior, on la directora de Manteniment de Material Mòbil d’FGC, Esther Garcia, va explicar les obres executades i en curs a les infraestructures d’FGC a la muntanya de Montserrat.

100 anys d’història
El Funicular de Sant Joan es va inaugurar l’any 1918 amb l’objectiu de comunicar la part exterior del monestir de Montserrat amb l'ermita de Sant Joan, ubicada a la part alta del massís, on també hi ha el mirador. L'èxit assolit per la línia va fer palesa molt aviat la necessitat d’ampliar la seva capacitat de transport i l’any 1926 va ser substituït per una nova instal·lació, amb un ample de via diferent i vehicles de més capacitat.

El 1986 fou integrat a la xarxa d'FGC, i l'any 1997 va ser sotmès a un ampli procés de modernització, durant el qual va ser dotat d'uns nous vehicles, L’any 2015 FGC va dur a terme un procés de renovació de la infraestructura. L’any 2017, prop de 340.000 viatgers van gaudir del Funicular de Sant Joan,