
Casal Municipal d'Estiu i Escola Esportiva Municipal d'Estiu
Inscripcions pel Casal d'EstiuInscripcions per l'Escola Esportiva d'Estiu
El land art arriba a Abrera de la mà de Víctor Mata
8/10/2018
El pou de glaç d’Abrera se circumscriu dins el patrimoni rural d’origen preindustrial. La primera referència és de 1751 i està situat en un barranc profund del Torrent Gran, prop del curs d’aigua i d’una bassa que es glaçava a l’hivern i el proveïa de gel. Mata prepara per homenatjar aquest pou l’obra “Caramell”, una estructura de grans dimensions construïda amb pedra seca que fomentarà la divulgació d’aquest element patrimonial.
Exposició temporal
Paral·lelament a la xerrada de Mata, des de l'Ajuntament també hem organitzat, amb la col·laboració de Land Art Associació Catalunya (LAAC) i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, una exposició temporal al vestíbul del Mercat Municipal (Rambla del Torrentet, 16). Sota el títol “Espais d’art: natura, cultura i paisatge”, es pot visitar fins el dissabte 27 d’octubre i ens mostra diferents intervencions realitzades per l’LAAC, consistents en un recull d’instal·lacions efímeres i permanents realitzades amb materials naturals diversos (pedra, terra, aigua, fang...) per reflexionar sobre la conservació del patrimoni històric i natural. L'exposició forma part de les activitats proposades en el marc de les Jornades Europees de Patrimoni.
Finalment, el dissabte 20 d’octubre, de 10 h a 13 h, Víctor Mata realitzarà la seva intervenció artística consistent en la construcció de l’obra de land art “Caramell”. Aquesta obra d’art a la natura s’erigirà prop del Torrent Gran, un dels espais d’interès natural més rellevants d’Abrera. Mata anirà creant la peça al descampat ubicat al Camí dels Sagraments (Polígon Sant Ermengol II -trencall amb el Pou de Glaç. (41°30'55.2"N 1°53'28.7"E), en una activitat participativa en la qual els assistents, sota el seu mestratge, podran contribuir en la seva construcció.
Amb aquestes activitats volem posar en valor el patrimoni històric i natural d’Abrera des d’una vessant divulgativa i lúdica que, a més, donarà com a resultat una obra d’art que dignificarà el torrent Gran i el pou de Glaç.