DIUMENGE, 28/04/2024 | 13:50 h

L’alcalde, Jesús Naharro, visita les factories SEAT i Mercadona d'Abrera amb la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto

26/7/2018

L’alcalde, Jesús Naharro, va visitar aquest dimecres 25 de juliol la seu de SEAT al nostre municipi, juntament amb la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto i la subdelegada del govern a Catalunya, Montserrat Garcia.

L’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, el president de SEAT, Luca de Meo, i directius de la companyia van visitar també les instal·lacions de la factoria, ubicada al polígon industrial Barcelonès d'Abrera. En primer lloc, van visitar el Centre de Disseny, en el Centre Tècnic de SEAT. Seguidament van veure la fàbrica, concretament el taller de muntatge dels models Ibiza, Arona i León. La ministra i l'alcalde va veure el procés d'assemblatge d’un vehicle i van poder conèixer les novetats tecnològiques aplicades a l’automoció, com els robots autònoms o les smartglasses (ulleres intel·ligents).

Seguidament, la ministra i el nostre alcalde van continuar en el polígon industrial Barcelonès amb la visita al Bloc Logístic de l’empresa de distribució d'alimentació Mercadona, acompanyats pel director general de Relacions Exteriors i Mecenatge, Juan Antonio Germán, entre d’altres directius de la companyia. La comitiva va fer un recorregut per les instal·lacions, que inclou una llar d’infants pels fills dels treballadors i treballadores, i va poder conèixer el funcionament de la planta, un magatzem intel·ligent, pioner en el sector.

Treballar amb el nostre Ajuntament
L’alcalde, Jesús Naharro, ha valorat molt positivament la intenció de la ministra d’escoltar i treballar amb l’Ajuntament: “La ministra ens ha transmès la voluntat d’escoltar-nos, de potenciar el sector industrial i empresarial i aquestes sinergies es fan escoltant l’Ajuntament. Fins a finals d’any té prevista alguna visita més per la zona i esperem que torni a Abrera”, ha explicat l’alcalde.

“Tenir aquest suport i aquesta visió d’acompanyament de les màximes autoritats ens situa com un municipi potent empresarialment dins el sector. Agraïm el suport del ministeri. Des d’aquí demanem inversió en els nostres parcs empresarials per a la seva modernització. La Diputació de Barcelona ha denegat de moment les nostres peticions, però esperem que en properes convocatòries prosperin”, ha assenyalat Jesús Naharro.

Durant la seva visita la ministra ha destacat que a Abrera, a més de tenir indústria del sector de l’automoció, històric i amb un gran pes econòmic, hem diversificat amb la incorporació del sector de l’alimentació i distribució amb la implementació del bloc logístic de Mercadona, que ha aportat valor afegit a la indústria i empresa catalana.

Per l’alcalde, Jesús Naharro, “això ens fa veure que anem pel camí encertat i que els passos que hem de donar han de ser en una visió sostenible i integradora”.