DIJOUS, 28/03/2024 | 20:35 h
  • barques

Fins el 22 d´abril Abrera celebra la Setmana de la Terra

17/4/2012

Fins el proper diumenge Abrera celebra la Setmana de la Terra, coincidint amb el Dia Mundial de la Terra que es commemora el 22 d´abril. Durant tota la setmana es fan activitats sobre el medi ambient a les diferents escoles del municipi. També s´han programat tallers educatius, activitats lúdiques i baixada amb barques pel riu Llobregat, una jornada oberta d´observació i anellament d´ocells. Fins el 30 d´abril es podrà visitar a la Casa de Cultura una exposició.

22 d´abril: Dia de la Terra
El dia de la Terra és un moviment a nivell global sorgit l´any 1970 als EUA, que busca mobilitzar persones, institucions i governs envers a la protecció i la conservació del medi ambient del nostre planeta. Aquest moviment dona suport a diverses accions de les Nacions Unides relacionades amb el desenvolupament sostenible.

Actualment el moviment del Dia de la Terra s´ha convertit en una xarxa mundial de centenars de milers de persones, ONG i institucions governamentals implicades en les seves accions a diversos països. Enguany es porta a terme l´edició mundial del Dia de la Terra número 42.

Des de fa 15 anys que l´Ajuntament d´Abrera es va afegir a aquesta iniciativa i la va ampliar, desenvolupant la Setmana de la Terra d´Abrera, amb l´objectiu de donar a conèixer diferents continguts i activitats envers al medi ambient del municipi i a l´àmbit de l´Agenda 21 Local, com ara  activitats educatives sobre l´entorn natural a les escoles, tallers, activitats lúdiques al riu Llobregat, jornades obertes d´observació i anellament d´ocells, exposicions i altres accions relacionades amb la natura.

Activitats de la Setmana de la Terra a Abrera
Del 14 al 30 d´abril
Exposició: Contra la caça il·legal d´aus migratòries a Espanya
Horari de visita: de les 17.00 a les 21.30 h
Lloc: Casa de Cultura
Organitza: SEO/BirdLife

Divendres, 20 d´abril
Jornada d´observació i anellament d´ocells. Oberta a tothom
Horari: de 9.00 a 18.00 h
Lloc de trobada: a la plana del riu Llobregat, just al costat de l´estació de bombament d´aigües residuals a Sant Hilari
El dia d´aquesta activitat es podria canviar en funció de les condicions meteorològiques.

Per a més informació consulteu l´espai web de la Sociedad Española de Ornitología (SEO/BirdLife):
www.seo.org
catalunya@seo.org o truqueu al telèfon: 93 289 22 84
Organitzen: SEO/BirdLife i Ajuntament d´Abrera

Dissabte, 21 d´abril
Baixada amb barques per un tram del riu Llobregat
A més: activitats interpretatives dels ecosistemes del riu i observació de la flora i la fauna riberenques
Col·laboren: Associació Hàbitats/Projecte Rius, SEO/BirdLiIfe, ANDA i Protecció Civil d´Abrera
Horaris de les activitats: 10.00 h, 12.00 h i 13.30 h
Lloc de trobada: Can Morral del Riu

Organitza: Ajuntament d´Abrera

Durant tot l´any:
La Caixa del Temps. Material educatiu sobre les aus i el canvi climàtic destinat a les escoles de primària. Activitats amb els alumnes de les escoles Abrera, Ernest Lluch i Francesc Platón Sartí sobre el medi ambient en l´àmbit de l´Agenda 21 d´Abrera.

Dimarts, 17 d´abril de 2012