DIVENDRES, 29/03/2024 | 11:00 h

Consells davant l´onada de fred

9/2/2012

La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat dóna un seguit de consells d´autoprotecció a casa, al carrer i a la carretera davant l´onada de fred i les ventades d´aquests dies.

Consells d´autoprotecció a casa:
Protecció Civil aconsella que, a l´habitatge, cal tenir preparat un transistor i piles de recanvi, llanternes, aliments rics en calories, combustible per a la calefacció i una farmaciola amb els medicaments habituals.
També cal revisar els punts d´entrada d´aire per tal que estiguin correctament aïllats, l´estat de la teulada i el baixant d´aigua, les branques dels arbres i l´estat de la calefacció.
Des del Servei Municipal d´Aigües d´Abrera es donen algunes recomanacions per tal d´evitar que els comptadors es congelin: deixar una aixeta oberta amb un petit rajolí d´aigua corrent durant la nit, -recollint aquesta aigua en banyeres i cubells per tal d´aprofitar-la posteriorment-, i protegir els comptadors, sobretot si són individuals, amb papers de diari, llana de fibra de vidre, o d´altres materials aïllants.

Consells d´autoprotecció al carrer:
No s´ha de deixar que les persones d´edat avançada ni tampoc els més petits surtin a l´exterior. Tot i així, si s´ha de sortir al carrer, cal abrigar-se bé, dur peces de roba lleugeres, l´una sobre l´altra. Les manyoples proporcionen més escalfor que els guants i sobretot cal protegir-se la cara i el cap, i evitar que l´aire fred entri directament als pulmons. També s´ha d´evitar fer exercicis físics intensos ja que es corre perill de patir una lesió a l´organisme.

Consells d´autoprotecció a la carretera:
Des del Servei Català de Trànsit es recorda que cal extremar al màxim les precaucions en la conducció per les condicions adverses que pot provocar la presència de gel a les calçades. En aquest sentit, cal augmentar la prudència en la conducció, moderar la velocitat per millorar l´adherència de les rodes, incrementar la distància de seguretat entre vehicles per tal d´evitar col·lisions, conduir amb suavitat i no realitzar frenades brusques per eludir lliscaments, i evitar fer avançaments innecessaris.
Al vehicle es recomana disposar de cadenes en bon estat, llanterna i manta de viatge, i comprovar l´estat de les bateries, el dipòsit de benzina, els llums, els frens, els pneumàtics, la calefacció, el parabrisa, etc.

També es recorda que en situació de risc cal estar ben informat a través del Servei Meteorològic de Catalunya, el Servei Català de Trànsit o el Telèfon d´Atenció Ciutadana 012, i que en cas d´emergència cal trucar al 112.

Consells davant l´onada de fred
Consells davant les ventades