DIVENDRES, 19/04/2024 | 21:38 h
  • Whatsapp violencia masclista Mossos - Portada
  • Whatsapp violencia masclista Mossos

Des del Servei d'Igualtat de l'Ajuntament d'Abrera difonem el nou canal de Whatsapp dels Mossos especialitzat per atendre casos de violència masclista

14/4/2021

El número és el 601 00 11 22 i a través de Whatsapp es pot contactar amb els Mossos d'Esquadra per rebre assessorament policial i resoldre dubtes i preguntes. En cap cas aquest nou servei substitueix al telèfon d'emergències 112 ni a la denúncia policial. El nou canal té la voluntat d’apropar-se a les víctimes de totes les edats que pateixen violència masclista i, en especial, a la gent més jove acostumada a interaccionar a través de missatgeria instantània i xarxes socials.

Des del Servei d'Igualtat de l'Ajuntament d'Abrera fem difusió del nou canal de Whatsapp que els Mossos d'Esquadra han posat en marxa a través d'un telèfon especialitzat per atendre casos de violència masclista, amb l'objectiu per d'oferir informació i assessorament policial a la víctima o potencial víctima de violència masclista.

El número és el 601 00 11 22 i a través de Whatsapp es pot contactar amb els Mossos d'Esquadra per rebre assessorament policial i resoldre dubtes i preguntes. Aquest canal no és una eina per gestionar incidències o emergències i en cap cas substitueix el telèfon d’emergències 112.

Objectius del nou canal especialitzat en casos de violència masclista.

L'objectiu d'aquest nou canal és facilitar a les dones conèixer les eines de què disposen, els drets que les assisteixen i com a pas previ, en cas necessari, a la denúncia policial. Està disponible les 24 hores, els 365 dies de l'any, per oferir informació sobre:

• Procediments policials i judicials
  • Consells de protecció i seguretat
  • Acompanyament a les víctimes

L’objectiu és apropar-se a les dones de forma proactiva, facilitant el seu contacte amb la policia, i donar un nou impuls a la lluita contra la violència masclista i establir noves eines preventives i d’atenció de les persones que són víctimes en aquest àmbit.

El nou canal de Whatsapp dels Mossos d'Esquadra té la voluntat d’apropar-se a les víctimes de totes les edats que pateixen violència masclista i, en especial, a la gent més jove acostumada a interaccionar a través de missatgeria instantània i xarxes socials. En cap cas aquest nou servei substitueix al 112 ni a la denúncia policial.

El servei ha de servir perquè les víctimes, o qualsevol persona que cregui ser víctima, pugui informar per identificar el problema i informar-se de les passes que ha de donar. També el poden utilitzar persones de l’entorn de la víctima amb la mateixa voluntat: rebre assessorament i informació policial.

Pla de millora en la lluita contra la violència masclista

El servei via Whatsapp és una de les mesures que inclou el nou pla de millora impulsat pel Departament d’Interior de la Generalitat en la lluita contra la violència masclista, que preveu fins a 20 mesures que s’aniran aplicant de forma progressiva. Podeu consultar el pla de millora fent clic aquí.

Si ets víctima de violència o creus que pots ser-ho, contacta a través de Whatsapp amb el 601 00 11 22 per rebre assessorament i informació policial.

Whatsapp violencia masclista Mossos.jpg

Abrera, municipi 100% feminista!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ