DIMARTS, 19/03/2024 | 09:50 h
  • Serveis Educació

Famílies! Subvencionem un any més els llibres de text, material autoeditat, l'ordinador o tauleta i els continguts educatius digitals de l'alumnat abrerenc

El termini de presentació de sol·licituds del curs 2022-2023 finalitzarà el divendres 21 d’octubre de 2022 , inclòs

30/8/2022

En la nostra aposta per la formació de nens, nenes i joves, i amb la voluntat d’ajudar les famílies abrerenques, des de l’Ajuntament d’Abrera subvencionem un any més el 50% del cost dels llibres de text/material autoeditat, l’ordinador/tauleta digital i els continguts educatius digitals.

L’ajut s’adreça a tot l’alumnat empadronat a Abrera (a data 01.01.2022) i matriculat en centres educatius públics o concertats en qualsevol dels cursos d’ensenyament obligatori, des de P3 a 4t d’ESO. A les famílies abrerenques que compren els llibres de text a través de les AMPA dels centres públics d’Abrera la subvenció ja s’aplica directament en el moment de l'adquisició del material. En canvi, les que ho facin a través d’un comerç o per qualsevol altre mitjà hauran de sol·licitar aquest ajut. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el divendres 21 d’octubre de 2022, inclòs.

La subvenció per als llibres de text i el material autoeditat és del 50% del cost. A més, en el marc de l’aposta dels centres educatius per a l’ús de les tecnologies a l’aula, concedim un ajut econòmic de 75 € per a l’adquisició de l’ordinador o la tauleta digital per als alumnes d’ESO, així com una subvenció del 50% del cost dels continguts educatius digitals. Igualment, per a l’alumnat matriculat en escoles d’educació especial, l’ajut és del 50% del cost del material didàctic.

Subvencionem el 50% del cost dels llibres de text i del material autoeditat,

75€ per a l'adquisició d'un ordinador o tauleta digital a l'ESO

i el 50% del cost del material didàctic d'educació especial

Com es pot aconseguir la subvenció?

Per a aquelles famílies abrerenques que compren els llibres de text a través de les AMPA dels centres públics d’Abrera (Escola Francesc Platón i Sartí, Escola Ernest Lluch, Escola Josefina Ibáñez i Institut Voltrera), la subvenció ja s’aplica directament en el moment de la seva adquisició.

En canvi, aquelles famílies que ho facin a través d’un comerç o per qualsevol altre mitjà fora dels centres educatius abrerencs (a través del centre educatiu o AMPA, en el cas que l’escolarització sigui fora d’Abrera) hauran de sol·licitar aquest ajut.

El termini de presentació de les sol·licituds de l'ajut es podrà sol·licitar fins al divendres 21 d’octubre de 2022 (inclòs).

Les sol·licituds de l'ajut es poden presentar fins al divendres 21 d'octubre de 2022, inclòs.

Com s'ha de tramitar la sol·licitud?

Recomanem a les famílies que, per a formalitzar aquesta petició, utilitzeu de forma preferent el canal telemàtic a través de la seu electrònica al web municipal a l'apartat de Tràmits al que podeu accedir fent clic aquí o bé a l'apartat del Servei d'Educació, al que podeu accedir fent clic aquí.

En aquest enllaç podreu accedir directament a la tramitació, entregar la documentació requerida, i consultar les bases de la convocatòria.

Us oferim assessorament en la tramitació

En cas que necessiteu suport en la tramitació, podeu contactar amb l'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) al T. 93 770 03 25 en els següents dies i horaris:

• De dilluns a divendres als matins de 9 h a 14 h
  • Les tardes de dimecres de 16.30 h a 19 h (fins dimarts 31 d’agost inclòs)
  • Les tardes de dimarts i dimecres de 16.30 h a 19 h (a partir de dimecres 1 de setembre inclòs).

Si sol·liciteu l'ajut de forma persencialm el model de sol·licitud per presentar juntament amb la resta de documentació és el següent:

Recomanem a les famílies utilitzar de forma preferent el canal telemàtic

per a la tramitació. En cas de necessitat, també us oferim assessorament telefònic i presencial amb cita prèvia

Des de l'Ajuntament seguim impulsant l'atenció telefònica i l'assessorament en la tramitació electrònica. Per facilitar la tramitació electrònica a la ciutadania, hem confeccionat un manual amb tota la informació. Consulteu el manual fent clic aquí.

En cas necessari, també podreu fer el tràmit de forma presencial demanant cita prèvia de forma telefònica al T. 93 770 03 25 o a través del correu electrònic informacio@abrera.cat. L'atenció presencial per cita prèvia a l'OAC serà els matins de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h. Les tardes de dimecres de 16.30 h a 19 h (fins dimarts 31 d’agost inclòs). Les tardes de dimarts i dimecres de 16.30 h a 19 h (a partir de dimecres 1 de setembre inclòs).

A Abrera, apostem per l'educació i la formació de nens, nenes i joves i ajudem les famílies abrerenques!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ