DIJOUS, 28/03/2024 | 21:45 h

ACTUALITAT - NOTÍCIES - 14F ELECCIONS AL PARLAMENT :: NOTÍCIES - CORONAVIRUS - NADAL 2020 :: DETALL

• Eleccions al Parlament de Catalunya, del diumenge 14 de febrer de 2021

ELECCIONS 14F. Us expliquem com votar per correu a les Eleccions al Parlament de Catalunya del diumenge 14 de febrer

Els electors/res que vulguin sol·licitar el vot per correu de forma telemàtica poden fer les seves sol·licituds fins al divendres 5 de febrer

22/1/2021

Des de l’Ajuntament d’Abrera fem difusió de les recomanacions emeses amb motiu de les Eleccions al Parlament de Catalunya, que es duran a terme el diumenge 14 de febrer, per garantir el dret a vot de la ciutadania amb la màxima seguretat possible davant la situació excepcional causada per la Covid-19. Enguany, a causa de la pandèmia, les eleccions al Parlament de Catalunya permeten demanar el vot per correu de manera telemàtica mitjançant l'IDCat Certificat, el DNI electrònic o altres certificats digitals vàlids i sense necessitat d’anar presencialment a una oficina de Correus.

Davant l’eventualitat de complicacions de salut personal que facin impossible exercir el dret a vot durant la jornada electoral del 14 de febrer de 2021, es recomana l'ús del procediment de vot per correu com a mesura de garantia.

Qui pot utilitzar l’aplicació per a la presentació de la sol·licitud electrònica de vot per correu?

• Els electors residents a Espanya. Una vegada presentada la sol·licitud via web, si és acceptada per l’Oficina del Cens Electoral, no podràs votar a la mesa electoral el dia de la votació.
  • Els electors residents a l’estranger que es troben temporalment a Espanya, amb dret de vot en les eleccions convocades.
  • No poden ser sol·licitats pels electors residents a Espanya que es troben temporalment a l’estranger, ni pels electors residents a l’estranger que ho sol·liciten des del seu país de residència.

Com pots sol·licitar per Internet el vot per correu?

• Cal tenir un certificat IDCAT (feu clic aquí)T-CAT, DNI electrònic (feu clic aquío un certificat digital vàlid.
  • Has d'omplir les dades requerides.
  • Firmar electrònicament.
  • Descarregar la sol·licitud.

Fins quan es pot sol·licitar el vot per Internet?

• Es pot sol·licitar fins al divendres 5 de febrer de 2021 a les 14 hores.
  • Posteriorment, podràs exercir el dret al vot des del mateix domicili lliurant-li al carter el sobre amb el vot el dia que vagi a portar-te la documentació.

Es pot presentar la sol·licitud de vot presencial a les oficines de Correus?

• Si l'elector o electoral ho prefereix, pot enviar el vot per correu certificat des d'una oficina de Correus. No és necessari que el votant faci aquest darrer tràmit de forma personal.
  • L'Oficina de Correus a Abrera (Rambla del Torrentet, 3) ha ampliat el seu horari per facilitar el vot per correu. Fins al divendres 12 de febrer, trobareu l'oficina oberta en els següents horaris:
    • Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 8.30 h a 14.30 h
    • Dijous, de 8.30 h a 14.30 h i de 16.30 h a 19.45 h

Els electors/res que hagin sol·licitat el vot per correu poden consultar l’estat de l’enviament de la documentació a la seu electrònica de l’Oficina del Cens Electoral (fent clic aquí). Per tal de fer-ho, cal aportar l’identificador (DNI o passaport) i la data de naixement.

Més informació a l'espai web de Correus (fent clic aquí) i a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya (fent clic aquí).

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ