DIJOUS, 02/05/2024 | 02:16 h
  • QUART PREMI POESIA

El poeta i veí d´Abrera, José Luis García Herrera, guardonat amb el Quart Premi de Poesia Vila de Cambrils 2015

7/12/2015

Amb el poema Última cançó per a les ombres, el poeta, narrador i crític literari José Luis García Herrera ha guanyat el Quart Premi de Poesia Vila de Cambrils 2015. Nascut a Esplugues de Llobregat i veí d’Abrera, García va recollir el guardó el passat 29 de novembre en l’acte de lliurament del premi, que va tenir lloc al Saló de Plens de l’Ajuntament de Cambrils, Tarragona.

El jurat del certamen literari ha escollit per unanimitat el poema de José Luis García Herrera entre les 59 obres presentades al concurs. El primer premi està dotat amb 350 euros.  “El meu poema és un humil homenatge al poeta Salvador Espriu, a la seva poesia, més concretament al llibre El caminant i el mur. Parlo de la vida i de la mort, d´aquesta roda vital on cadascun va trobant el seu espai i el seu lloc, d´aquesta veritat rotunda que és el fet de morir i, també, d´aquesta empremta (visible o no visible) que deixarem del nostre pas per la terra”, ens ha explicat José Luis García Herrera.

“Tots els premis són sempre molt importants, més enllà de les dotacions econòmiques que comportin. El més important és el reconeixement per part d´un jurat que considera que la teva obra, que el teu poema, és mereixedor, dintre de les obres presentades a concurs, de ser guardonada amb el premi. Aquest reconeixement és el premi més important”, ha afegit el poeta.

José Luis García Herrera ha estat director de la revista El Juglar y la Luna. També ha estat membre directiu de l’Acadèmia Iberoamericana de la Poesia de Barcelona i membre fundador dels premis literaris Ciutat de Sant Andreu de la Barca. García ha publicat una vintena de llibres de poesia, tant en català com en castellà. Les seves obres han estat reconegudes amb diversos guardons: El lento abandono de la luz en la sombra (premi Germán Gaudisa 2013), Bella Ciutat Vella (Premi Paraules a Icària 2015); i A les portes del mar (premi Miquel Peris Segarra 2015).

Des de l’Ajuntament d’Abrera felicitem a José Luis García Herrera pel Quart Premi de Poesia Vila de Cambrils 2015.

Enhorabona!

Llegeix el poema Última cançó per a les ombres fent clic aquí.