DISSABTE, 28/11/2020 | 21:17 h

• Biblioteca Josep Roca i Bros

• Biblioteca Josep Roca i Bros

L'equipament amb més usuaris

La missió de la Biblioteca Josep Roca i Bros és oferir serveis gratuïts i de lliure accés per tal de satisfer les necessitats d’informació general, local i de lleure dels habitants d’Abrera. Així com oferir formació, motivar l’autoformació i facilitar l’autoaprenentatge al llarg de la vida. La biblioteca també ha d’esdevenir un punt de referència per a la població on es fomenti la trobada, la reflexió i la cohesió social. Un organisme en constant evolució per tal d’adaptar-se a les diferents iniciatives que es duen a terme en el municipi. Un servei públic de qualitat amb atenció individualitzada per tal de garantir la satisfacció dels usuaris.

Què fem

• Facilitar l’accés a la cultura, la informació i l’oci, fonamentat en la igualtat, sense distincions d’edat, situació social, origen i nivell de formació.
  • Desenvolupar serveis orientats al foment de la lectura i la cultura.
  • Contribuir a la formació al llarg de la vida.
  • Participar a la revolució TIC: facilitant l’accés a la ciutadania entenent la relació estratègica de la tecnologia amb els serveis bibliotecaris.
  • Donar suport a les iniciatives locals en relació a la preservació del patrimoni.
  • Afavorir la participació ciutadana: esdevenint un espai de trobada, expressió i debat.

Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera. Logo

Hem començat al mes de gener del 2020 amb una col·lecció total de 33.255 documents, que es va actualitzant i adaptant a les necessitats de l’entorn i dels propis usuaris. Per aquest motiu hem distribuït la biblioteca amb les seccions següents:

Seccions que podeu trobar a la zona general i d’adults:

• Revistes
  • Cinema i Sèries de televisió
  • BiblioTEKA: Secció de Cuina
  • Còmic
  • Novel·la
  • Igualtat, feminismes i LGTBIQ+
  • Món Laboral
  • Col·lecció Local
  • Parcs i Biblioteques de Montserrat
  • Món Àrab

Seccions que podeu trobar a la zona infantil:

• Racó de famílies
  • Contes que parlen de la realitat
  • Còmic
  • Revistes
  • Cinema
  • Petits Lectors
  • Lletra lligada i lletra de pal
  • Inspiradones
  • Influencers

També teniu accés amb el carnet de la biblioteca al portal de llibres electrònics eBiblio.

Podeu contar amb ordinadors amb connexió a Internet per poder treballar.

Durant aquest 2020 s’ha actualitzat el sistema d’impressió incorporant dos impressores noves que tothom pot fer servir.

Oferim múltiples activitats al llarg de l’any per fomentar la lectura i l’autoconeixement:

• Club de Lectura d’Adults
  • Club de Lectura Infantil
  • Hores del conte
  • Contes nadons
  • Presentacions de Llibres
  • Xerrades
  • Tallers

La Biblioteca en xifres. Dades del 2019:

Dades 2019 Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera

Pla d'Acció 2020

El pla d’acció s’estructura en definició de les línies estratègiques, els objectius operatius i les accions concretes que s’hauran de portar a terme per tal de complir amb el programa d’actuació. Presentem les activitats i propostes per tal de concretar les línies estratègiques que volem seguir i els objectius que ens marcarem durant l’any. Consulteu el Pla d'Acció 2020 fent clic aquí.

Canals de comunicació biblioteca-famílies
Espai web biblioteca
Espai web Gènius de la Xarxa de Biblioteques: recomanacions de llibres i  recursos adreçats a totes les edats (especials, novetats, activitats, contes, jocs, etc.)

Bloc Abrera en imatges

C/Federico. García Lorca, 17 (Casa de Cultura). 08630 Abrera (Barcelona)

Tel. 937700881  Fax. 937700698

b.abrera.jrb@diba.cat