DIMECRES, 26/07/2017 | 12:42 h

Acció Cultural i Patrimoni > BIBLIOTECA JOSEP ROCA I BROS

• Biblioteca Josep Roca i Bros

L'equipament amb més usuaris

La biblioteca municipal és un dels serveis més utilitzats d’Abrera. Les xifres són il·lustratives: quasi 8.000 usuaris inscrits en aquests moments i un 67% de veïns d’Abrera compten amb el carnet de la biblioteca (a municipis amb una població similar, aquest percentatge és situa al 44%)
.

Aquesta resposta ciutadana avala l’aposta per un equipament viu i dinàmic, que només al 2015 va aplegar 1.800 persones amb les diferents activitats que va organitzar.

Què fem

• Facilitar l’accés a la cultura, la informació i l’oci, fonamentat en la igualtat, sense distincions d’edat, situació social, origen i nivell de formació.
  • Desenvolupar serveis orientats al foment de la lectura i la cultura.
  • Contribuir a la formació al llarg de la vida.
  • Participar a la revolució TIC: facilitant l’accés a la ciutadania entenent la relació estratègica de la tecnologia amb els serveis bibliotecaris.
  • Donar suport a les iniciatives locals en relació a la preservació del patrimoni.
  • Afavorir la participació ciutadana: esdevenint un espai de trobada, expressió i debat
  • Consulteu la memòria anual 2015 fent clic aquí.

Recursos per a les famílies

• Biblioteca de pares i mares: un espai amb informació sobre el moment abans de ser pares (fertilitat, adopció, etc.), embaràs i naixement, alimentació i salut, i activitats en família. Destaca l’apartat dedicat a psicologia infantil i adolescent: ofici pares/mares/avis, aprenentatge i escola, dificultats, pors, realitats familiars, límits, germans, educació en valors i educació sexual.
  • Contes que parlen de la realitat: una tria dels millors llibres amb històries que plantegen temes d’interès especial per a famílies i educadors. Es tracta d’aspectes de la vida que, tractats amb un llibre, es poden afrontar molt positivament amb els infants: emocions i sentiments, arribada d’un germà, pors nocturnes, divorci i separació, malaltia, mort, etc.
  • Activitats d’apropament i foment de la lectura: hores del conte (per a nadons, infants i sessions especials en anglès), tallers,  Programa Nascuts per llegir (0-3 anys), Concurs del Súper lector infantil, Club de lectura infantil, etc.
  • Centres educatius:

Projectes: Hi havia una vegada, Visitem la biblioteca.

Serveis: visites guiades, préstec de documents, guies de recursos, col·laboració en les activitats i efemèrides literàries.

Formació d’usuaris: per conèixer el funcionament dels serveis bibliotecaris.

• Canals de comunicació biblioteca-famílies:
    Espai web biblioteca
    Espai web Gènius de la Xarxa de Biblioteques: recomanacions de llibres i  recursos adreçats a totes les edats (especials, novetats, activitats, contes, jocs, etc.)

Bloc Abrera en imatges

C/Federico. García Lorca, 17 (Casa de Cultura). 08630 Abrera (Barcelona)

Tel. 937700881  Fax. 937700698

b.abrera.jrb@diba.cat  www.biblioabrera.cat