Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIJOUS, 17/10/2019 | 17:52 h

SERVEI DE MEDIACIÓ

SERVEI DE MEDIACIÓ CIUTADANA

El Servei de Mediació i Convivència Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera va entrar en funcionament el 18 de maig de 2016. Des del consistori s'aposta per aquest servei, que trobareu a l'edifici de Serveis Socials, al C.Major, núm. 3.

Aquest és un servei gratuït i confidencial adreçat a la ciutadania d'Abrera.


Servei de Mediació Poster

 

Què és la mediació?
La mediació és un mètode pacífic de gestió i resolució de conflictes en que un tercer, neutral i imparcial (el/la mediador/a), crea un espai de diàleg, confidencial, en el que ajuda i acompanya a les persones perquè elles mateixes puguin trobar solucions satisfactòries al seu conflicte.

 

Què és el Servei de Mediació Ciutadana?
És un servei públic i gratuït, adreçat a la ciutadania d’Abrera, on s'ajuda a prevenir, gestionar i resoldre els diferents conflictes de convivència, que sorgeixen en les relacions entre les persones, de manera pacifica, imparcial i confidencial.

 

Donar resposta a conflictes
La mediadora i responsable del servei, Jessica Ahaik, ha explicat que aquest servei té la voluntat de “donar resposta als conflictes de convivència. L’objectiu és oferir un espai de participació en la construcció social de la comunitat. La mediació implica als ciutadans i ciutadanes com a membres actius en la recerca de solucions i el corresponsabilitza en la solució dels seus problemes”.

 

Quins conflictes poden ser atesos?
Comunitats de veïns: sorolls, neteja, organització i convivència interna de la comunitat… 
Entitats/associacions: per qüestions d’organització, presa de decisions, gestió…
Espai públic: l'ús i l'ocupació dels espais públics urbans, com ara places, carrers, parcs, àrees esportives, civisme…
Família: problemes intergeneracionals, cura de persones dependents, relacions familiars, malentesos…
Escoles: conflictes entre els alumnes i/o amb el professorat o les famílies…
Comercials: sorolls, olors, obres... a establiments (bars, restaurants), problemes derivats del comerç de proximitat (botigues), temes relacionats amb contractes (lloguer, compravenda)…

 

No podem intervenir:
Divorcis.
Conflictes en què una de les parts és el mateix Ajuntament.
Conflictes en què s’hagi iniciat un procés penal.

 

Qui ho pot demanar?
El Servei de mediació podrà ser sol·licitat només que una de les parts estigui empadronada o tinguin domicili a Abrera (tant les persones físiques com jurídiques) i els que tinguin als seus fills en els centres educatius d’Abrera.
 
Com sol·licitar el servei?

Cal demanar cita prèvia. Les persones que estiguin interessades poden adreçar-se:

Presencialment: A l'edifici de Serveis Socials, al C.Major, núm. 3, o a l'Oficina d'Atenció Ciutana (OAC) de l'Ajuntament d'Abrera. Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, dimarts i dimecres de 16.30 a 19 hores.

Per telèfon: 93 770 29 11, ext. 1238

Via correu electrònic: mediacio@ajuntamentabrera.cat

 

El Servei de Mediació a L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera

Cada darrer dimecres del mes Ràdio Abrera dedica el seu espai "L'Entrevista del Dia", que s'emet a les 14 hores, al Servei de Mediació Ciutadana d'Abrera. A continuació podeu trobar els enllaços amb els diferents programes emesos, amb la participació de la mediadora municipal, Jessica Ahaik:

 

jessica ahaik mediadora municipal servei mediació abrera

 

 

  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar
  • Vídeo Servei de Mediació

INFORMA'T

SERVEIS > Servei de Mediació
AJUNTAMENT D’ABRERA , Pça. Constitució 1 - informacio@ajuntamentabrera.cat - Atenció: 93 770 03 25