Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIUMENGE, 25/10/2020 | 05:57 h

Servei de Mediació i Convivència Ciutadana > Mediació > CIVISME

  • Agents cívics

Civisme

 

El respecte pel nostre entorn, començant pel més proper, la cura de l’espai comú, del mobiliari, la recollida dels excrements dels nostres amics gossos, etc. Tot plegat fa tenir una actitud cívica i respectuosa amb nosaltres mateixos i amb la resta de veïns i veïnes. Aquesta actitud cívica, dintre de casa nostra, comunitat, barri, escola....ajuda afavorir relacions més sanes i respectuoses, minimitzant l’aparició de conflictes i millora de les relacions entre el veïnatge.   

 

Per tal d’afavorir aquesta actitud cívica l’Ajuntament d’Abrera aposta per les figures dels agents cívics. L’Agent cívic té com a objectiu principal establir un canal de comunicació directa entre la ciutadania i l’Ajuntament. La seva presència als parcs, mercats o activitats del nostre municipi té com a finalitat informar sobre tot allò relatiu a la bona convivència, i vetllant pel compliment de les normes cíviques. Tot i que no tenen potestat sancionadora (aquesta és exclusiva de la Policia Local) si que recorden a la ciutadania el respecte per les ordenances municipals.

 

L’Ajuntament d’Abrera té en vigor una ordenança municipal (enllaç) de convivència i civisme.  

Dintre d’aquesta ordenança existeix el programa de Mesures alternatives a la sanció. Aquest programa consisteix en que totes aquelles persones que han estat sancionades tenen l’opció en comptes de fer front a la sanció econòmica corresponent, d’acollir-se a aquest programa. Aquestes mesures responen a la realització de treballs comunitaris o a la participació en activitats formatives i educatives en matèria de promoció dels valors cívics.

Com m’hi puc adherir?

La sol·licitud de les mesures es realitza presentant físicament la sol·licitud corresponent degudament emplenada al Registre General de l’Ajuntament.

Des del Servei de Mediació i Convivència Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera, s’evaluarà si la sol·licitud s’ajusta als requisits i, d’ésser així, concertarà una entrevista presencial amb la persona sancionada. El resultat d’aquesta entrevista será traspassat a la Comissió Cívica qui s’encarregarà de determinar la idoneitat de les mesures a realizar per reparar el dany.

Què passa amb la sanció econòmica?

No s’haurà de fer front a l’import econòmic de la sanció en cas de que la sol·licitud sigui acceptada per la Comissió Cívica i es realitzi l’activitat substitutòria.

 

Regidora Mediació i convivència ciutadana

Giulia Mirto

mirtoag@abrera.cat

 

Responsable Servei de mediació i convivència

Jessica Ahaik Cecilia

mediacio@abrera.cat 

C.Major, 3 -08630 Abrera

93 770 29 11 (ext. 1238)

  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar
  • Vídeo Servei de Mediació

INFORMA'T

SERVEIS > Servei de Mediació i Convivència Ciutadana > Mediació > Civisme
AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25