DISSABTE, 20/04/2024 | 15:04 h
  • ple

Acció Social i Ocupació, eixos dels Pressupostos Municipals

20/1/2014

L´Ajuntament d´Abrera ha aprovat els pressupostos generals per al 2014 que ascendeixen a 14,2 milions d´euros. Per a la seva confecció s´ha tingut en compte l´opinió dels veïns i veïnes amb la convocatòria d´una Audiència Pública i amb la recollida de propostes mitjançant el registre municipal i el correu electrònic. El pressupost és un 9,8% inferior al de l´any anterior a conseqüència de la reducció dels ingressos procedents de l´activitat econòmica i la construcció. També han minvat les subvencions procedents d´altres administracions, com per exemple les que rebíem de la Generalitat de Catalunya per al finançament de serveis com l´Escola de Música o l´Escola Bressol. Per tal que la manca de finançament no reverteixi en el preu que paguen les famílies, l´Ajuntament ha decidit assumir-ne el seu cost.

La davallada d´ingressos es veu compensada per l´aportació extraordinària procedent de la construcció del Centre Logístic de Mercadona i l´estalvi de fins a 590 mil euros de despesa ordinària a conseqüència de la cancel·lació de tots els deutes del Consistori amb els bancs. Això ens ha permès incrementar les polítiques d´acció social i ajuda a les famílies, així com la promoció de l´economia i la inserció laboral.

Les principals línies d´actuació d´aquest pressupost són tres: Acció Social, Promoció Econòmica i Via Pública. En relació a l´Acció Social, s´incrementa en un 56% les ajudes a les famílies, i es crea una nova partida de fins a 50.000 euros destinada a finançar el Banc d´Aliments municipal. Pel que fa referència al foment de l´ocupació, destaca la convocatòria de fins a quatre Plans d´Ocupació, que donaran feina a 22 persones i que suposen un increment del 109% de les partides dedicades a ajudar a les persones aturades. Tot plegat, sense desatendre el manteniment i millora de vies públiques, parcs i jardins urbans, que incrementen en un 30% la seva dotació.

Entre les principals inversions destaca una partida de 800 mil euros per a la millora de la via pública: millora de voreres i asfaltats, millora de parcs i jardins urbans, així com també noves inversions per a l´increment de l´eficiència energètica i la millora clavegueram al nucli urbà i als barris. En aquest pressupost apareix també la reforma de l´edifici d´Acció Social, que comptarà amb una subvenció de 550.000 euros per part de la Diputació de Barcelona.

Abrera, 20 de gener de 2014