DIVENDRES, 29/03/2024 | 15:19 h
  • Participem a la 20a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sosteniblitat
  • 20a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sosteniblitat

Participem en la 20a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la sostenibilitat

18/9/2020

El dimarts 15 de setembre es va celebrar la vintena Assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, de forma telemàtica. L’assemblea d’enguany s’havia d’haver realitzat la primavera passada, a Montcada i Reixac, però es va haver de suspendre a causa de la pandèmia de la Covid-19.

Finalment, l'assemblea d'enguany s'ha dut a terme de forma telemàtica. El regidor de Medi Ambient del nostre Ajuntament, Xavier Serret, va participar en la sessió. Dins l'ordre del dia, i com a punts destacats, es va presentar i aprovar el Pla Estratègic de la Xarxa pel 2020-2023, la presentació i aprovació dels compromisos de la Xarxa pel 2020 i com a acord institucional, la proposta d'aprovació de la "Declaració de la Xarxa per a una recuperació verda".

La declaració destaca que la recuperació verda i socialment justa no és un luxe, és un salvavides. "Des del món local seguim treballant per fer front a la pandèmia i mentrestant plantem la llavor de la recuperació que ha de germinar un cop superat el coronavirus. Una recuperació verda, justa i perdurable, que ha d’incloure l’ambició de la neutralitat climàtica, la transició energètica, l’economia circular, la mobilitat sostenible, un espai públic obert a les persones, la biodiversitat urbana, un sistema alimentari just i l'educació ambiental com a eina essencial de resposta a la crisi". Podeu llegir la declaració fent clic aquí.