Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIMARTS, 20/10/2020 | 19:07 h

NOTÍCIES

  • Entrevistaj alcalde Jesús Naharro Ràdio Abrera.jpg
  • El nostre alcalde, Jesús Naharro, fent declaracions per Ràdio Abrera
  • entrevista radio

ACTUALITZACIÓ / ENTREVISTA ALCALDE. Dilluns 3 d'agost. Escolteu l'entrevista de Ràdio Abrera al nostre alcalde sobre les darreres dades entorn la crisi sanitària de la COVID-19 i els diferents serveis municipals

3/8/2020

Al web de Ràdio Abrera, radioabrera.cat, podeu escoltar i descarregar l'entrevista d'aquest dilluns 3 d'agost que els companys i companyes de Ràdio Abrera han realitzat al nostre alcalde. Jesús Naharro ha fet un repàs de les dades d'afectació de la malaltia al municipi, de les mesures que s'estan adoptant des de l'Ajuntament d'Abrera des de les diferents àrees, de la importància de seguir amb les mesures de seguretat establertes i d'altres qüestions de l'actualitat abrerenca.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha repassat aquest dilluns 3 d'agost a Ràdio Abrera les darreres iniciatives i mesures que s'estan prenent i coordinant des de l'Ajuntament d'Abrera per evitar la propagació del coronavirus al municipi, ha fet una especial incidència en la importància de seguir amb les mesures de seguretat establertes per tal de controlar els nous rebrots de coronavirus, i també ha repassat altres qüestions de l'actualitat en el nostre municipi.

 

Podeu escoltar l'entrevista completa a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

 

Dades de l'afectació de la Covid-19 a Abrera
Jesús Naharro ha destacat que “la nostra situació actual es que, a hores d’ara, s’han fet més de 455 proves de PCR, dels quals tenim set casos positius en el nostre municipi. Quatre són casos de gent que estan mostrant un resultat positiu dels anàlisis constantment, tot i que no tenen simptomatologia afegida. Nosaltres estem fent seguiment d’aquests casos”.

 

Pel que fa a la residència Canigó del nostre municipi, el nostre alcalde ha explicat que “han dado positivo tres personas que habían sufrido con anterioridad el coronavirus. Ante esta situación, nosotros hemos hecho el análisis a todo el personal y todos los residentes. Vamos a volver hacer estas pruebas porque, en estos momentos, nuestra residencia pasa a estar en zona roja. No son posibles, por el momento, las admisiones que teníamos previstas para el mes de agosto para diferentes usuarios y usuarias. De momento, estas admisiones van a quedar paralizadas hasta que no constatemos que todos los residentes tienen un estatus negativo”.

Protecció davant el virus
Per evitar un rebrot de la Covid-19, les mesures de protecció són essencials. Naharro ha comentat que “estamos haciendo una campaña informativa, lanzaremos una serie de vídeos que indican, aconsejan y recuerdan a nuestros vecinos/as que no pueden bajar la guardia. Tienen que seguir manteniendo esta actitud de respeto, de cuidado y de protección ante el virus mediante el uso de la mascarilla, la limpieza de las manos de forma frecuente y manteniendo una distancia social de seguridad. Aplicando estas medidas con total frecuencia y normalizándolas evitaremos toda propagación del virus”.

 

Missatge d'optimisme i agraïment

L'alcalde també ha volgut enviar a la ciutadania un altra missatge "de optimismo, resistencia, ganas y energía. Abrera ha respondido muy bien ante la necesidad de actuar de una forma preventiva, contundente y perdurable en el tiempo. Como alcalde pido que se sigan llevando a cabo estas medidas. También quiero agradecer a todos los vecinos/as de Abrera que, con actitud heroica y con gran paciencia, están sobrellevando estos meses. Y desde aquí, quiero seguir agradeciendo el esfuerzo que entre todos y todas están haciendo. Desde sus trabajos, desde casas, alrededor de sus familias y amigos, desde su entorno y contexto social aportando para que, de una forma comunitaria, superemos esta crisis sanitaria. Así que gracias a todos y todas los vecinos y vecinas de Abrera”.


Valoració del Casal d'Estiu positiva

El divendres 31 de juliol va finalitzar el Casal d'Estiu 2020, adaptat les mesures de prevenció del coronavirus Al respecte, el nostre alcalde ha comentat a Ràdio Abrera que aquest any “de forma excepcional, ha tenido que redirigir, reconfigurar las actividades de nuestro hijos e hijas, para que pudiesen, mediante garantías sanitarias, disfrutar de los que es un casal. De jugar con compañeros/as, trabajar en actividades que tienen objetivos lúdicos y pedagógicos. Todo eso ha sido posible mediante una coordinación y una planificación de las actividades, respetando siempre las medidas higiénico-sanitarias que los planes específicos contemplan para los casales”.

 

 

Invitació a gaudir de la Piscina Municipal d'Estiu

Jesús Naharro també ha animat a la ciutadania a fer ús aquest estiu de la Piscina Municipal d'Estiu, que desenvolupa l'activitat “con total normalidad, con total garantía. Se trata de una piscina donde han sido reconfigurados los espacios, los horarios, las ubicaciones; para que los vecinos/as que se acerquen a disfrutar de estas instalaciones, que permanentemente se desinfectan para garantizar unas medidas higiénico sanitarias adecuadas. Se desarrolla con total normalidad y invito a que los vecinos/as se acerquen a la piscina y disfruten con sus amigos/as de un espacio cuidado. Además, a través de la página web abrera.cat pueden ver el aforo que hay en todo momento”. 

 

Valoració positiva dels Pressupostos Participatius 2019-2020

La setmana passada va finalitzar el període de votacions dels Pressupostos Participatius 2019-2020. L'alcalde ha nomenat les propostes guanyadores “Las que han salido ganadoras, es a decir, las que por su mayor número de votos suman un total de 300.000 euros han sido: Espais encoberts al pati de tothom de l’Escola Ernest Lluch; la creació d’una nova zona de jocs al parc de Can Morral; la zona de pícnic del polígon de Sant Ermengol y la canalització de les aigües fluvials del Torrent de Sant Hilari”.

Naharro ha destacat que des de l'Ajuntament d'Abrera, “hacemos una valoración muy positiva. Quiero destacar el gran trabajo que ha hecho el grupo motor. Un grupo que representa a la ciudadanía, al sector asociativo, a la parte de grupos políticos de este Ayuntamiento des del cual, trabajando de forma conjunta, ha sabido exponer las dieciocho propuestas que la ciudadanía nos ha hecho llegar y que han sido sometidas a votación. La ciudadanía ha entendido que estas propuestas tienen un gran interés. Y la forma de presentarlas es suficientemente entendible y se ha volcado aún más que el año pasado a participar. Casi un 14% de participación. La media de participación de los procesos participativos no supera el 3% y en Abrera hablamos de un 14%".  Consulteu els projectes guanyadors fent clic aquí.

 

Decepció pel PDU d'insfraestructures de la ròtula Martorell-Abrera

El divendres 24 de juliol passat, la Conselleria de Territori de la Generalitat de Catalunya va aprovar, entre d'altres plans, el pla director urbanístic (PDU) de la ròtula Martorell-Abrera. El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha explicat que “es un plan que desarrolla diferentes carreteras, de las cuales, el 70% de las que dibujan recaen en el municipio de Abrera. Es lamentable y des de Abrera manifestamos nuestra tristeza y decepción con el Departamento de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. No damos, en absoluto, ningún apoyo a esta iniciativa que desde la Generalitat se nos quiere imponer de forma taxativa en nuestro municipio. Somo un municipio que nos gusta planificar y que nos gusta que los proyectos se desarrollen con una mirada eco sostenible. En este caso el proyecto, ni tiene una mirada eco sostenible ni tiene unos datos, en este sentido, fiables”.

 

Consulteu totes les informacions referents a la crisi sanitària de la Covid-19 a Abrera fent clic aquí.

 

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

 

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies
AJUNTAMENT D’ABRERA , Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25