DIJOUS, 28/03/2024 | 15:37 h
  • Els alcaldes d'Abrera i Ullastrell demanen més seguretat a la BV-1202 (6)
  • Els alcaldes d'Abrera i Ullastrell demanen més seguretat a la BV-1202 (2)
  • Els alcaldes d'Abrera i Ullastrell demanen més seguretat a la BV-1202 (3)

• Els alcaldes d'Abrera i Ullastrell demanen més seguretat a la BV-1202
  • Els alcaldes d'Abrera i Ullastrell demanen més seguretat a la BV-1202 (1)
  • Els alcaldes d'Abrera i Ullastrell demanen més seguretat a la BV-1202 (5)

Reclamem mesures de seguretat urgents a la carretera BV-1202 que uneix els municipis d'Abrera i Ullastrell

7/7/2020

L'Alcalde d'Abrera Jesús Naharro i l'Alcalde d'Ullastrell Jaume Puig han signat aquest dilluns 6 de juliol una carta adreçada als comissaris del Cos de Mossos d'Esquadra de les Regions Policials Metropolitanes Sud i Nord per reclamar l'adopció urgent de mesures de seguretat a la carretera BV-1202, en el tram que uneix els dos municipis. En la carta manifestem que, els darrers caps de setmana tant a Abrera com a Ullastrell hem tingut diferents requeriments alertant de la realització de curses de cotxes no autoritzades en aquesta via, a les que els participants realitzen un seguit de conductes que no només generen inseguretat sinó que posen en perill concret la integritat física de la resta d’usuaris i usuàries de la via.

Segons ha destacat el nostre alcalde, Jesús Naharro, "aquesta carretera té un configuració de pujada constant amb revolts que, un cop l'any, acull una cursa cronometrada, però que la resta de l'any és visitada per gent que no respecta les normes de trànsit posant en perill els usuaris i usuàries de la via que respecten les normes de circulació, així com els ciclistes que omplen d'esport aquesta carretera". Naharro també ha assenyalat que "aquesta situació ens preocupa als dos muncipis, i per això ho posen de manifest als titulars de la carretera de les dues regions sanitàries a les que pertanyem", ja que Abrera està situada a la comarca del Baix Llobregat i Ullastrell al Vallès Oriental. "La signatura d'aquesta carta és un primer pas per demanar una reunió ja que ens uneix una mateixa preocupació com és reivindicar la necessitat de restablir la normalitat en el trànsit de forma urgent". Podeu sentir la declaració de l'Alcalde d'Abrera a la part inferior d'aquesta pàgina.

Per la seva part, l'Alcalde d'Ullastrell, Jaume Puig, ha apuntat que l'objectiu és "demanar a Transit que augmenti la vigilància i les mesures de control davant la problematica de l'augment de curses il·legals de vehicles tant de dia con de nit, en una via a la que es practica molt esport i hi ha animals salvatges, per tal d'evitar que hi hagi una desgràcia i poder gaudir dela carretera com s'ha de fer, amb responsabilitat". Puig destaca que "a Ullastrell som un municipi amb pocs recursos i celebrem que l'alcalde d'Abrera es sumi a la iniciativa i esperem que d'aquí en endavant tinguem més vigilància perquè no passin aquestes coses". Podeu sentir la declaració de l'Alcalde d'Ullastrell a la part inferior d'aquesta pàgina.

Petició urgent per l'adopció de mesures

Ullastrell és un municipi que disposa d’un cos de vigilants municipals i a Abrera disposem d’un cos de Policia Local. Amb la signatura d'aquesta carta, ambdós alcaldes, "ens oferim per col·laborar en la realització de serveis conjunts o de qualsevol altra mesura consensuada entre els diferents cossos policials per tal de garantir la seguretat viària".

De fet, malgrat la titularitat d’aquesta via,pertany a la Diputació de Barcelona i conseqüentment la competència en matèria de seguretat correspon al Cos de Mossos d'Esquadra de Trànsit, la nostra Policia Local d’Abrera ha respost als requeriments ciutadans, realitzant controls en el tram urbà de la carretera, alguns d'ells conjuntament amb Mossos d’Esquadra. Fruit d’aquests controls s’han identificats diferents vehicles i sancionat als seus conductors.

Tal i com es recull a l'escrit, els dos batlles destaquen que "és urgent l’adopció de mesures adient per part del Cos de Mossos d'Esquadra per tal d’evitar aquests fets i garantir la seguretat viària".

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ