DILLUNS, 13/05/2024 | 23:39 h

Recomanem evitar la llera del riu Llobregat, que podria augmentar les pròximes hores

3/7/2020

A causa de les intenses pluges registrades els darrers dies, l'aigua del riu LLobregat podria incrementar el seu cabal i arribar a quotes que no són habituals les hores vinents, segons informa L'Agència Catalana de l'Aigua. L'augment del cabal podria comportar la inundació d'algunes zones properes al riu. Per aquest motiu, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera i Protecció Civil us demanem que eviteu realitzar activitat a prop del riu, als guals i accessos a la llera.

Seguiu els següents consells d’autoprotecció per risc d’inundacions:

• Eviteu realitzar activitats a prop del riu Llobregat mentre duri l’avís de desembassament.
  • No realitzeu activitat ni deixar els cotxes aparcat a prop de rieres, guals i accessos a la llera.
  • Informeu-vos de l'estat del riu.

Quan circuleu amb el vostre vehicle:

• Allunyeu-vos de les rieres, dels torrents i de les zones que es poden inundar, i no hi estacioneu el vehicle. No us quedeu als ponts perquè aquests poden caure.
  • No travesseu cap riu, ni riera ni zona inundada. Encara que no ho sembli, els cotxes poden flotar amb poca alçada d'aigua i ser arrossegats amb facilitat.
  • Si heu de travessar un bassal gran d'aigua avanceu molt a poc a poc amb una velocitat curta per evitar que l'aigua esquitxi el motor i es pari. Després d'haver passat comproveu diverses vegades que els frens del vehicle funcionen bé.
  • Si el cotxe comença a flotar i a ser arrossegat, sortiu-ne immediatament. Els ocupants que es queden a dins, sovint no sobreviuen.

Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament d'Abrera i Protecció Civil us demanem que extremeu les mesures de protecció.