DIVENDRES, 29/03/2024 | 07:17 h
  • Bandera LGTBIfobia ajuntament abrera
  • cartell_17maig
  • cartell activitats igualtat joventut

+ 7

• Davant la LGTBI-Fòbia, denuncia!
  • Terminologia LGTBI
  • Ràdio Abrera contra LGTBIfòbia
  • Bandera LGTBI
  • Des de la Bibblioteca Josep Roca i Bros arriben recomanacions d'alguns llibres, contes i cinema per tractar la diversitat afectiva, sexual i de gènere

Aquest diumenge, 17 de maig, commemorem el Dia Internacional Contra la LGTBI-fòbia

17/5/2020

La bandera LGTBI+ és visible al balcó de l’Ajuntament durant tot el cap de setmana, doncs avui, 17 de maig, és el Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia i des de l’Ajuntament d’Abrera, preparem tot un seguit de propostes alhora que donem suport i fem difusió de les diverses campanyes preparades, perquè la LGTBI-fòbia… ni a casa, ni al carrer!

El Dia Internacional contra la Homofòbia es va constituir al 2004 per conscienciar sobre la violència i la discriminació que pateix el col·lectiu. Aquest terme ha estat ampliat en concepte com a Dia contra la LGTBI-fòbia per contemplar i visibilitzar totes les manifestacions discriminatòries per raó d’orientació sexual , identitat o expressió de gènere que pateixen gais, lesbianes, bisexuals, persones trans i intersex.

La data escollida va ser el 17 de maig commemorant la decisió de l’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut, que tal dia com aquest a l’any 1990, va descalificar la homosexualitat com a trastorn mental, com constava fins aleshores. L’objectiu principal d’aquesta diada és coordinar tot tipus d’accions que serveixin per denunciar la discriminació a la qual les persones del col·lectiu LGTBI+ estan sotmeses i per fer avançar els seus drets a una igualtat legal, efectiva i plena a tot el món. En l’actualitat, el 17 de maig es celebra a més de 130 països, inclòs 37 on les relacions entre persones del mateix sexe estan considerats com a il·legals.

Diversos organismes donen suport a la causa aportant el seu gra de sorra entorn la reivindicació dels drets LGTBI i la denuncia de la LGTBI-fòbia a través de diverses propostes, campanyes i materials.

Per una banda, el Consell Nacional LGBTI presenta el seu vídeo (feu clic aquí) convidant a tothom a compartir a través de les xarxes socials una fotografia junt el cartell amb l’eslògan “L’LGBTI-fòbia ni a casa, ni al carrer”. Us deixem les dues plantilles per qui vulgui sumar-s’hi (feu clic aquí i aquí).

Per altre banda, també ha elaborat el manifest de la diada a la que ens adherim des de  l’Ajuntament d’Abrera i que mitjançant la col·laboració dels locutors i locutores de Ràdio Abrera, se’n ha enregistrat la seva lectura i podrem escoltar-la durant l’emissió de la jornada; a les 12.30h i a les 17.30h. Podeu escoltar la locució del manifest a la part inferior d'aquesta pàgina. Llegiu el manifest fent clic aquí.

I amb motiu del Dia internacional contra l’homofòbia, els Mossos d’Esquadra han publicat a les seves xarxes socials un vídeo contra la LGTBIfòbia per conscienciar de la importància de denunciar davant de qualsevol delicte d’odi. En cinc anys, des de l’any 2014 fins el 2019, els delictes homòfobs s’han triplicat, passant de 38 a 119 casos, i durant l’any passat es van registrar 119 denúncies que haurien afectat a 151 víctimes, la qual cosa suposa un augment del 58% respecte l’any anterior. Trobareu el vídeo a la part inferior d'aquesta pàgina i fent clic aquí.

Activitats proposades des de l’Ajuntament d’Abrera
Des del servei d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ i el servei de Joventut de l’Ajuntament d’Abrera hem preparat un seguit de materials i activitats, dirigides principalment per a joves. El primer d’ells, un cartell visual clarificant conceptes de terminologia LGTBI (feu clic aquí) i d’altre banda, un seguit de jocs per realitzar a través de l’Instagram @casaldejovesabrera al llarg de la setmana vinent on es posarà a prova a la població jove a demostrar quant en sap sobre diversitat afectiva sexual des d’unes propostes lúdiques i didàctiques alhora:

• Dilluns 18 de maig – Quizz LGTBI+
  • Dimecres 20 de maig – Vertader o Fals?
  • Divendres 22 de maig - Termòmetre de la tolerancia

cartell activitats igualtat joventut.png

Des de la Bibblioteca Josep Roca i Bros arriben recomanacions d'alguns llibres, contes i cinema per tractar la diversitat afectiva, sexual i de gènere tant per a persones adultes com literatura per a la infància i la joventut. Podeu consultar-los fent clic, aquí i aquí.

Serveis del territori
El Servei d’Atenció Integral del Baix Llobregat (SAI) és un servei de proximitat on es poden adreçar qüestions sobre diversitat sexual, orientació sexual i identitat o expressió de gènere i prevenir la LGBTI-fòbia.

Ofereix una atenció integral a les persones LGBTI donant suport específic per presentar incidències i denúncies per discriminació per raó d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere i per realitzar determinats tràmits.

Conjuntament amb el Servei d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament d’Abrera, es dona resposta i informació a totes aquelles persones que puguin necessitar atenció, suport i acompanyament en relació a la diversitat afectiva, sexual i de gènere.

Podeu adreçar-vos-hi:

Servei d’Atenció Integral del Baix Llobregat: sai@elbaixllobregat.cat

Servei d’Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera: 93 770 29 11 dones.igualtat@abrera.cat

Davant la LGTBI-fòbia, DENUNCIA
Observatori contra l’Homofòbia: https://och.cat/denuncia/

Atenció dels serveis i actuacions de la Generalitat de Catalunya: 012

Mossos d’Esquadra Martorell: 93 693 51 10

Policia Local d’Abrera: 93 770 09 81

En cas d’emergència recorda, cal trucar al 112 o enviar un mail a mossos.delictes.odi@gencat.cat

Davant la LGTBI-Fòbia, denuncia!

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!