DIJOUS, 28/03/2024 | 13:40 h
  • Ens reunim amb la resta d'alcaldes i alcaldesses del Baix Llobregat per aprovar per unanimitat la declaració d’emergència feminista per assassinats masclistes

Des del Consell Comarcal aprovem la declaració d’emergència feminista per assassinats masclistes

11/3/2020

El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament d'Abrera, Francisco Sánchez, s'ha reunit amb els alcaldes i alcaldesses del Baix Llobregat a la seu del Consell Comarcal, per aprovar per unanimitat la declaració d’emergència feminista per assassinats masclistes.

En la sessió celebrada el dijous 5 de març passat com a proposta de la Taula Política del Consell de les Dones del Baix Llobregat, i a la que va assistir com a representant del nostre consistori el primer tinent d'alcalde i regidor de Gent Gran i Cultura i Festes Populars, Francisco Sánchez, es va aprovar per unanimitat la Declaració d’emergència feminista per assassinats masclistes, en la que es demana de l’ICD suport jurídic a les administracions locals en totes les acusacions populars per feminicidi en les que es personin.

Tanmateix, es demana a la Generalitat de Catalunya que es personi com acusació popular en els procediments penals per feminicidi, i que no es desinhibeixi si l’ajuntament compareix, i es demana als mitjans de comunicació que facin un tractament absolutament respectuós en les seves informacions sobre els casos de feminicidi, instant que es tinguin en compte les recomanacions aprovades per part dels organismes públics i professionals en relació amb el dret a la intimitat, la prevenció de la victimització secundària, l’estigmatització i la protecció dels menors, fugint de la intromissió gratuïta i de les especulacions innecessàries sobre els sentiments i les circumstàncies de la víctima.

El Baix Llobregat, comarca feminista

El Ple del Consell Comarcal va declarar el Baix Llobregat comarca feminista el 22 d’octubre de 2018. La nostra comarca posa a l’abast de les dones serveis d’informació i atenció, i serveis especialitzats en violència masclista absolutament imprescindibles. Aquests serveis han atès només en l’any 2019 més de 4.000 dones, i aborden amb molta preocupació l’augment de consultes que es produeix sistemàticament després de cada assassinat. Dones que en la majoria de casos fa anys que estan patint insults, vexacions, violacions i pallisses per part de les seves parelles.

Serveis del SIAD, el SIE i la línia 900 contra la Violència Masclista a Abrera

A Abrera oferim diferents serveis envers la violència masclista per tal que totes les veïnes del municipi puguin dirigir-se en cas de patir algún tipus de violència:

• Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD)

Servei que ofereix informació, assessorament, primera atenció i acompanyament, si escau, amb relació a l’exercici dels drets de les dones i llurs fills i filles en tots els àmbits relacionats amb la seva vida laboral, social, personal i familiar, amb especial atenció a les dones que pateixen situació de violència masclista.

S’ofereix atenció psicològica a les dones que presenten situacions de necessitat o crisi derivades de la seva condició de dona, especialment les que pateixen o han patit violència masclista i també per a les filles i fills d’aquestes. També oferim un servei d’assessorament jurídic que proporciona informació i assessorament en relació a processos civils i penals.

Per demanar cita:

Carrer Major, 3 telf: 93 770 29 11 o telf. directe: 935 572 420

• Servei d’Intervenció Especialitzada del Baix Llobregat (SIE)

Servei que ofereix informació i atenció a les dones que han patit o pateixen processos de violència masclista i acompanyament en el seu procés de recuperació, així com pels seus fills i filles a càrrec, potenciant els programes específics i integrals de prevenció, assistència i reparació.

SIE Sant Feliu de Llobregat

C/ Pou de Sant Pere, 8

siebll.tsf@gencat.cat

• Línia contra la violència masclista

El servei d'atenció permanent del 900 900 120 contra la violència masclista és gratuït i confidencial i funciona tots els dies de l'any, durant les 24 hores del dia. S'hi pot accedir per telèfon i correu electrònic, i atén les demandes relacionades amb qualsevol forma de situació de violència contra les dones com peticions d'informació de dones que viuen situacions de violència, sobre els recursos existents a Catalunya en matèria d'assistència a la violència contra les dones, sol·licituds d'assessorament sobre possibles actuacions a realitzar davant una situació de violència contra les dones, procedents de particulars i/o professionals.

Disposa de professionals, advocades i psicòlogues que poden contactar amb serveis d'emergència, si és necessari. Les persones que accedeixin al servei poden expressar-se en 124 llengües, entre les quals hi ha el català, el castellà, l'anglès, el francès, l'alemany, l'italià, el rus, l'àrab, el romanès, el croat i el xinès.

Abrera contra la violència masclista!