DIJOUS, 18/04/2024 | 21:17 h
  • Assistim a l'estrena de les noves instal·lacions de Cupra, la marca esportiva de SEAT, al nostre municipi. A la foto, l'alcalde d’Abrera, Jesús Naharro. L'alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell. L'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa i el secretari d’empresa i competitivitat de la Generalitat, Quim Ferrer.

+ 10

21/2/2020

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha assistit a l'acte, juntament amb l'alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, el secretari d’Estat d’Indústria, Raúl Blanco, el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Quim Ferrer, i el conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths.

Cupra ha estrenat aquest dijous la nova seu de la firma a Abrera, el Cupra Garage. Les instal·lacions, situades al costat de la seu corporativa de Seat al Polígon Industrial Barcelonès, ocupen una superfície de 2.400 metres quadrats, han costat 5,3 milions d'euros i s'han construït en tan sols mig any. Hi treballaran 200 persones. El nou espai, que arriba coincidint amb el seu segon aniversari de la marca, ha acollit la presentació mundial del nou León Cupra i el Cupra e-Racer, el primer turisme de carreres 100% elèctric.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, ha valorat molt positivament la inauguració d'aquesta nova seu a Abrera: "Estamos muy ilusionados en la presentación del León Cupra y de estas instalaciones modernas, de último nivel, que acogen diseños de vehículos del futuro. Que esta tipología de empresas se instalen en el municipio abre la posibilidad a nuestros vecinos y vecinas  tengan oportunidades de calidad y de trabajar en una empresa grande donde el valor añadido y las nuevas marcas tienen cabida, donde los proyectos de futuro se encaminan hacia proyectos como los coches presentados hoy, como las líneas estratégicas que la empresa quiere consolidar y redundará esta consolidación en la comarca, en toda Catalunya y sobre todo en Abrera".

Jesús Naharro ha destacat que "Cupra decida implantar en nuestro municipio su “headquarter”, Somos un municipio que acoge y apoya esta tipología de empresa de alto valor tecnológico. Seat deseamos que continue fabricando coches sostenibles, que dibujan un modelo de ciudades sostenibles, y Cupra viene a estar en la vanguardia de esta tipologia de coches. Todo lo que  sea positivo para Abrera, todas las sinergias que confluyan alrededor de Seat, motor de Catalunya y de España, y todo lo que gire a su entorno es beneficioso para los municipios que la acogemos, y no solo la acogemos sino que impulsamos y acompañamos unas políticas sostenibles en las que el impulso de la economía es vital para la consolidación del bienestar para nuestras familias".

El secretari d'Estat d'Indústria, Raúl Blanco, ha manifestast que és molt "important perquè una vegada més es demostra que Seat no és una fàbrica sinó un fabricant integral, l’únic que hi ha a Espanya amb disseny, enginyeria, recerca i producció, i ho fa amb un producte com Cupra, de primer nivell mundial, entrant en noves modalitat de propulsió amb vehicles d’alta gamma i el valor afegit, trencant moltes tendències del passat. I això, és molt segur, que revertirà en tot el Baix Llobregat".

Seat ha aprofitat la inauguració del Cupra Garage a Abrera per posar damunt la taula els bons números de la marca, que preveu superar els 1.000 milions d’euros en vendes el 2021. Fins ara, en els seus dos anys de vida Cupra ha venut prop de 40.000 unitats, 25.000 d'elles l'any passat. També s’ha anunciat la voluntat de la marca d'apostar pels models híbrids i les dues versions presentades al nostre municipi és previst que surtin al mercat durant el tercer trimestre de 2020. Mentre que properament, a Ginebra, es donarà a conèixer el Cupra Formentor.