DIUMENGE, 12/05/2024 | 18:01 h
  • Serveis Informatius Ràdio Abrera - Anabel i Óscar
  • Fórmula Matí Ràdio Abrera - Jordi Quintana
  • Logo Radio Abrera 2016

Avui dijous 13 de febrer commemorem el Dia Mundial de la Ràdio!

13/2/2020

El 13 de febrer se celebra el Dia Mundial de la Ràdio i és per aquest motiu que des de la Regidoria de Comunicació de l’Ajuntament d’Abrera volem destacar la feina realitzada pels nostres companys i companyes de Ràdio Abrera!

Una ràdio que el 29 de juny de 2017, Diada de Sant Pere, i en el marc dels actes de la Festa Major, va celebrar l'acte d'inauguració dels seus nous estudis que va aplegar un gran número de veïns i veïnes i companys del món de la ràdio i els mitjans de comunicació que van voler descobrir les noves instal·lacions, ubicades a la primera planta de la Sala Municipal (c. de Casamada, 14). La data escollida per a la inauguració coincidia exactament amb el 32è aniversari de la primera emissió de Ràdio Abrera.

La ràdio en l’actualitat:

Actualment són 6 els treballadors i treballadores en plantilla que treballen a la nostra emissora municipal i una vintena de col·laboradores i col·laboradors que omplen d’informació i ritme la sintonia del 107.9 FM del dial.

El projecte que va néixer d’una forma totalment amateur i de voluntariat, s’ha anat professionalitzant al llarg d’aquests anys, sense deixar de banda la il·lusió, i guanyant dedicació i qualitat. Això sí, sense perdre de vista la important tasca que han realitzat i realitzen en l’actualitat els col·laboradors i col·laboradores de Ràdio Abrera. Una tasca totalment desinteressada, oferint el seu temps i talent.

Com va néixer Ràdio Abrera?

Fa molts anys un grup de joves abrerencs i abrerenques amb inquietuds i ganes de fer coses va plantejar a l’Ajuntament d’Abrera la idea de muntar una emissora municipal de ràdio. Va ser durant la Festa Major d’Abrera de l’any 1985 quan van sortir a les ones les primeres emissions de Ràdio Abrera. Primer amb un programa pilot, després amb emissions el cap de setmana, i mica en mica es van anar ampliant les hores d’emissió: amb informació local i comarcal, i programes temàtics i musicals, que van posar les bases del que ara és Ràdio Abrera. Els estudis de Ràdio Abrera es van situar a les antigues Escoles Velles (actual Hotel d’Entitats), l’any 1992 es van traslladar a la segona planta de l’antic Ajuntament (al carrer Major, 3) on han estat ubicades fins al juny de 2017 quan es van traslladar al carrer Casamada 14.

Des de l’Ajuntament d’Abrera volem felicitar als nostres companys i companyes de Ràdio Abrera pel Dia Mundial de la Ràdio i els hi agraïm tota la seva feina feta i per fer i també a tots els oients que sintonitzen la nostra emissora municipal, fent-la líder de la comarca.

Moltes felicitats!