DIJOUS, 28/03/2024 | 18:11 h
  • Cursa Nocturna de la Dona a Abrera

El dissabte 7 de març, no us perdeu la primera Cursa Nocturna de la Dona d'Abrera!

13/2/2020

Per commemorar el Dia de la Dona (8 de març), des del Club d'Atletisme Abrera i l'Ajuntament d'Abrera organitzem la primera Cursa Nocturna de la Dona, que tindrà lloc al nostre municipi el dissabte 7 de març, a partir de les 19 hores. La cursa, de 4 quilòmetres, no serà competitiva i podran participar-hi totes les dones sense límit d’edat.

La proposta de fer una cursa nocturna, pretén reivindicar la seguretat, la independència i la llibertat de les dones alhora de transitar i ocupar els carrers i els espais públics, sobretot també durant la nit, tot afavorint el missatge apoderador de reclam de drets i llibertats i de rebutjar contundentment les violències que tant en espai públic, com en el privat, les dones pateixen. Il·luminarem la nit de violeta, de força i de sororitat, també amb les polseres lluminoses amb que l’Associació Abrera contra la Violència de Gènere obsequiarà a les participants inscrites, de forma molt simbòlica, per tal de visibilitzar-les i contribuir entre totes a sumar la llum particular de cada una a la causa.

La regidora d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ a l'Ajuntament d'Abrera, Montse Navarro, ha destacat la importància de realitzar actes com aquesta cursa ja que "oferint aquestes activitats concretes no mixtes perquè les dones com a col·lectiu és el que pateix més desigultats vers d'altres gèneres i això fa que pugui reclamar, reivindicar i liderar la seva lluita amb una veu pròpia i des d'un espai segur afavorint el seu empoderament i sororitat entre les dones".

Per la seva part, el regidor d'Esports al nostre consistori, Jordi Moreno, ha explicat que "des del nostre departament d'Esports estem oberts a tot tipus d'event que qualsevol entitat o particular del nostre municipi ens faci arribar. El Club d'Atletisme d'Abrera ens ho va proposar i la fiabilitat de treballar conjuntament durant aquests anys ens dona una garantia que de ben segur serà tot un èxit. Aquesta cursa es crea únicament per les dones i celebrem d'una manera festiva i reivindicativa el Dia de la Dona".

El president del Club Atletisme d'Abrera, José Antonio Fernández, en declaracions als companys de Ràdio Abrera ha destacat que aquesta cursa "es fa per primera vegada, a sobre es fa de nit, no és competititva, es pot córrer, es pot caminar, no valen escuses i totes les dones hauríen de vindre el dia 7 a la cursa perquè serà un acte maco".

La sortida i l'arribada serà al recinte de l'Escola Ernest Lluch (pg. de l’Estació, 14). La inscripció a la cursa té un cost de 3€ i es poden fer via online a la pàgina web Runedia - Mundo Deportivo (feu clic aquí) i presencialment els divendres 7, 14, 21 i 28 de febrer a la botiga Esports Abrera (Martorell, 2) de 19 h a 20 h.

Les inscripcions es tancaran el dijous 5 de març de 2020 a les 23 h o quan s’arribi a un total de 350 dones inscrites. La recollida de dorsals i samarreta commemorativa es farà el mateix dia de la cursa al Gimnàs de l'Escola Ernest Lluch.

Durant la cursa és obligatori que totes les participants portin el dorsal ben visible al pit. El temps màxim per realitzar la prova serà de 60 minuts. Hi haurà avituallament líquid en arribar a la meta. L’Organització es reserva el dret de modificar qualsevol part del circuit i horari de la cursa.

Consulteu el reglament de la cursa fent clic aquí.

Des del Club d'Atletisme Abrera, la Regidoria d'Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ i la Regidoria d'Esports us convidem a participar en la cursa!

Juntes farem nostra la nit!