DILLUNS, 13/05/2024 | 23:47 h
  • _MG_0576

La plaça de l´Església de Sant Pere d´Abrera estrena nova imatge

25/4/2013

La plaça de l´Església de Sant Pere d´Abrera ha estrenat nova imatge amb un nou espai d´esbarjo més obert als veïns  i on destaca el temple romànic de Sant Pere. Durant els darrers mesos s´han dut a terme els treballs de construcció de la nova plaça on s´ha col·locat paviment de pedra natural, s´han millorat els accessos per tal de facilitar la mobilitat, i s´han suprimit les barreres arquitectòniques. També s´ha millorat la seva seguretat amb la construcció de murs de contenció perimetrals de formigó vist acolorit i encofrats amb llistons de fusta verticals i la instal·lació de baranes de protecció.

Per tal de donar més visibilitat a l´església del segle XI, s´ha fet una reordenació de l´espai netejant la massa arbustiva, mantenint els xiprers i palmeres que hi havia i fent espais nous de gespa a la part baixa, a banda i banda de les escales principals. A la part de la plaça que dóna a l´avinguda de la Generalitat, s´ha instal·lat una pèrgola metàl·lica amb un entramat de fusta de 14 metres de llarg per 3,6 d´ample que fa de mirador amb bancs per seure a l´ombra.

El projecte constructiu també ha contemplat la renovació de tot el mobiliari urbà, amb bancs correguts de pedra natural, i de la il·luminació, i la construcció d´una nova xarxa de recollida d´aigües pluvials.

El disseny i elaboració del projecte ha anat a càrrec del Departament d´Urbanisme de l´Ajuntament d´Abrera que ha tingut en compte per a la seva execució la seva integració amb el conjunt històric de l´església romànica de Sant Pere del segle XI.

FOTO:IVÁN MUÑOZ

L´evolució de les obres en imatges:

Dijous, 25 d´abril de 2013